Ska sjukvården bekosta barnlösas försök att bli gravida?
På aftonbladet ställdes denna frågan och jag är lite nyfiken på hur ni tänker angående den frågan.
På aftonbladet ställdes denna frågan och jag är lite nyfiken på hur ni tänker angående den frågan.
Ja. Men inte bara ett barn, men två. Jag är uppvuxen utan syskon och jag tycker att barn behöver syskon, om nu föräldrarna vill.
Nu vet inte jag hur Sveriges "sjukvårdiga" ekonomi ser ut... men jag har varit väldigt tacksam till systemet när vänner och bekanta till mig har IVF:at och i allmänhet fått hjälp, så jag vill absolut att chanserna ska finnas kvar för de som inte kan få barn på egen hand!
ja det tycker jag verkligen, det finns redan många regler du får inte vara över ett speciellt BMI osv.
Det är ingen lätt match att få igenom det.
Det om något är ju ett sätt där pengarna går dit de ska..
Jag tycker man ska "fa" ett barn gratis. Daremot finns det annat som jag inte tycker att sjukvarden ska bekosta men det hor ju inte hit...
Annat: Ett barn kan samhället bekosta resten får de sköta själva
Annat: ja, två barn.
Ja , så många barn man vill röstade jag på eftersom hade jag nu haft svårt att bli gravid då tycker jag att jag ska kunna få hjälp med så många barn jag vill.
Tycker att det är bra som det är nu, dvs 1 barn. Däremot ska det vara samma förutsättningar för alla, oavsett var i landet man bor.
Jag och min man är oerhört tacksamma för att ni skattebetalare har givit oss vår underbara dotter. TACK!!!!!
Håller även med en ovan, att det finns andra saker som jag INTE tycker ska bekostas av samhället. Om jag nämner ex gissar jag att denna tråd kommer spåra ur, så jag håller det för mig själv
Nej.
Inte så länge som andra människors rätt bla såsom patienter ifrågasätts som tex överviktiga, rökare eller tom psykiskt sjuka.