• Anonym (Tröttast)

Hur gör man slut med sin bankman? Vår är en nyfiken, slö man som inte gör det han ska

Kan man byta bankman eller hur känsligt är det egentligen när man vill vara kvar i samma bank.

Vi håller på att sälja vår lägenhet och köpa ett hus. Vi har haft vår personligebankman i 2 år nu och jag känner att jag bara inte stå ut.

Varför?

- Varje besök tar minimun cirka 90 minuter. Då är effektiv tid 15.

- Han är bitter och vill ha ett nytt jobb. Han ältar kring detta. Jag vill inte veta sådant om min bankman.

- Han säger att vi bör vänta minst ett år med hus eftersom det fattas cirka 10 000 för insants i den klassen vi vill köpa i. Men att vi har slitit som djur för att få ihop 380 000 kronor i cash bryr han sig inte om...

- Han ifrågasätter varför jag ska börja jobba 100% när dottern är 19 månader. Skit i det du! (jag har en ny chefstjänst och sambons jobb som journalist gör det möjligt )

- Han lovar att räkna på objekt som vi är intresserade av för att kunna lägga bud. Tar dagar och har gjort att vi har missat ett toppenhus. Omöjligt att få ett konkret lånelöfte då han anser att det är bättre att räkna hus för hus.

- Tycker att sambon hade SÅ mycket i kredit då han har 8 000 kronor. Men att vi har löner på 30 000 och 37 000 är skitsamma. CSN är det enda vi har utöver det vanliga.

- Ifrågasätter varför vi säljer nu ( har 6 intresenter varav 1 redan lagt bud innan lägenheten ens kommit ut på Hemnet)

- Personkemin fungerar inte alls. Det går inte att resonera med honom. Han förstår inte vad vi menar och kommunikationen fungerar inte.

Hur gör man slut med sin bankman?

• Svar på tråden Hur gör man slut med sin bankman? Vår är en nyfiken, slö man som inte gör det han ska
  • Philippa

Bara att säga som det är; att ni vill byta bankman... det har ni all rätt att göra.

• Anonym (Tröttast)

Han har någon form av chefsposition och jag är rädd att han "straffar oss" och tar det personligt. Vi fundera på att byta kontor men nu är allt igång med försäljning och dylikt men samtidigt så står jag bara inte ut!

Säger jag äpplen så får han det till apelsiner och jag anser mig ändå vara en kommunikativ person.

• Lena

Jag hade bytt bank tom. Det får man ofta bättre villkor för.

• kattenihatten

håller med Lena. Jag hade också bytt bank helt och hållet.

• Pia och Elna

Satte min bank en idiot på en ledarposition hade jag bytt fort som fasen.

• Tida77

Be att få byta! Det är ju otroligt viktigt att man har en bra kontakt på banken. Det är ju ofta den personliga kontakten som sätter ränta (eller ger förslag åtminstone) osv och vi har i alla fall lyckats få ner vår ränta rätt mycket eftersom vi har en bra kontakt på banken.
    Du behöver ju inte prata med honom själv utan ringa nån växel och be att få prata med någon annan. Det är ju särskilt viktigt nu när ni ska låna till hus att ni har en bra kontakt! Du nehöver inte förklara dig och är han så oproffsig så han inte kan ta att ni vill byta så byt kontor/bank! Att försäljning osv redan är igång spelar ingen roll, så länge ni inte skrivit på om lån osv kan ni ju byta som ni vill.
    Lycka till!

Svar på tråden Hur gör man slut med sin bankman? Vår är en nyfiken, slö man som inte gör det han ska