• SweetCarro1980

behöver hjälp

Det är såhär. Pappan vill inte ha kontaktperson när han ska träffa tösen. Men det vill jag. För att de har träffats för lite och när han bara kommer in o bara ta upp henne o låter inte henne komma till sig. Så blir hon ju rädd. och sen vill jag inte vara med när de ses. Vill inte träffa pappan. Han får en o må dåligt.

Hjälp mig ?

Försökt och förklarat där på familjerätten men hon som jag har lyssnar ju inte. Hjälp mig.

P.s klart hon har rätt o träffa sin pappa men inte själv.      
  • Svar på tråden behöver hjälp
  • kramis02

jag kan säga att jag kände likadant i början när vi separerade, tänk på din dotter hon behöver sin pappa det kommer kännas bättre med tiden. är det länge sen ni separerade?

• SweetCarro1980
    kramis02 skrev 2011-09-28 21:23:36 följande:
    jag kan säga att jag kände likadant i början när vi separerade, tänk på din dotter hon behöver sin pappa det kommer kännas bättre med tiden. är det länge sen ni separerade?

Ja länge gumman är 18 månader nu o vi seprerades när hon var 3 månader. Jag har tagit hand om henne själv typ sen hon var en månad han var ute mycket o rende o var med kompisar o brydde sig inte.

O han bara skriker o gapar åt mig när jag öppnar min mun. Alltså när jag säger nått så förstora han upp allt. Så jobbigt o han har inte brytt sej så mycket om henne. 
  • sanna123

Ett sätt att lösa det är att pappa hämtar barnet på dagis på fredag em och lämnar måndag morgon också på dagis. På så sätt slipper ni mötas.
    Lycka till ! 

Min hemsida: sannastarot.se
  • SweetCarro1980
    sanna123 skrev 2011-09-29 13:37:52 följande:
    Ett sätt att lösa det är att pappa hämtar barnet på dagis på fredag em och lämnar måndag morgon också på dagis. På så sätt slipper ni mötas.
    Lycka till ! 

Jo men han har inget egen bostad han bor hos kompisar
  • sanna123

Då kanske ni kan kompromissa för barnets skull. Antingen kan han ta henne ut på en promenad och umgås på en lekpark eller så kanske du får passa på att åka och handla så kan dem träffas i ditt hem under tiden. Vet att det är svårt och det är många sår som fortfarande är färska men om du ser det på längre perspektiv så kommer det att gynna er alla. 
    kram Sanna  

Min hemsida: sannastarot.se
  • SweetCarro1980
    sanna123 skrev 2011-10-02 09:01:31 följande:
    Då kanske ni kan kompromissa för barnets skull. Antingen kan han ta henne ut på en promenad och umgås på en lekpark eller så kanske du får passa på att åka och handla så kan dem träffas i ditt hem under tiden. Vet att det är svårt och det är många sår som fortfarande är färska men om du ser det på längre perspektiv så kommer det att gynna er alla. 
    kram Sanna  

Jag förstår hur du menar. Men han snokar när han är mitt hem. och tösen vill inte vara själv med honom. Märker hur hon är när jag kommer hem o ha låtit de vara i min lägenhet Kram
  • mia maria

Försök att slappna av - jag förstår att det är jobbigt!
    Men du kan inte kräva att en kontaktperson ska vara närvarande pga dessa skäl som du anger!
    Då ska ytterligare en person lära känna er dotter - o sen då? Vad ska den kontaktpersonen ha för funktion menar du?
    Dottern ska lära känna sin pappa, o så länge han inte har någon problematik som kan skada dottern så kommer ha att klara av att ha henne på egen hand alldeles utmärkt!
    Du får vänja dig vid att din dotter kommer att ha umgänge med sin pappa fram tills hon är myndig o kan göra som hon vill, så försök att vänj dig vid tanken redan nu!
    Klart att dottern kan vara ledsen vid separationen från dig - men detta betyder inte att hon har det dåligt hos sin pappa!

Försök att ta det för vad det är; din dotter ska lära känna sin pappa, o låt det ta den tid det tar.
    Kan de inte träffas ute någonstans eller hemma hos hans någon vän eller släkting?
    Du behöver bara lämna över dottern o säga hej då o sen gå.
    Försök att inte bry dig alltför mkt om hur han sköter dottern (förutsatt att han inte gör henne illa såklart!), för just nu så ser du nog enbart fel hos honom o har svårt att se honom göra rätt öht.

Ledsen kommer dottern garanterat att vara både vid en del lämningar o hämtningar framöver, o det är inget konstigt med det.
    Tids nog kommer hon att gråta över att hon ska lämna pappa o vara hos dig också - o det betyder ju inte att du är en sämre förälder, eller hur?

• SweetCarro1980
    mia maria skrev 2011-10-02 21:10:01 följande:
    Försök att slappna av - jag förstår att det är jobbigt!
    Men du kan inte kräva att en kontaktperson ska vara närvarande pga dessa skäl som du anger!
    Då ska ytterligare en person lära känna er dotter - o sen då? Vad ska den kontaktpersonen ha för funktion menar du?
    Dottern ska lära känna sin pappa, o så länge han inte har någon problematik som kan skada dottern så kommer ha att klara av att ha henne på egen hand alldeles utmärkt!
    Du får vänja dig vid att din dotter kommer att ha umgänge med sin pappa fram tills hon är myndig o kan göra som hon vill, så försök att vänj dig vid tanken redan nu!
    Klart att dottern kan vara ledsen vid separationen från dig - men detta betyder inte att hon har det dåligt hos sin pappa!

Försök att ta det för vad det är; din dotter ska lära känna sin pappa, o låt det ta den tid det tar.
    Kan de inte träffas ute någonstans eller hemma hos hans någon vän eller släkting?
    Du behöver bara lämna över dottern o säga hej då o sen gå.
    Försök att inte bry dig alltför mkt om hur han sköter dottern (förutsatt att han inte gör henne illa såklart!), för just nu så ser du nog enbart fel hos honom o har svårt att se honom göra rätt öht.

Ledsen kommer dottern garanterat att vara både vid en del lämningar o hämtningar framöver, o det är inget konstigt med det.
    Tids nog kommer hon att gråta över att hon ska lämna pappa o vara hos dig också - o det betyder ju inte att du är en sämre förälder, eller hur?
    Har du rätt i. Ha det bra
Svar på tråden behöver hjälp