• Anonym (Kvinna)

Hur ska man torka snippan/skötet/underlivet?

Hej

Man har hört så mycket olika om hur man ska torka sig när man har kissat. Det verkar ju finnas flera uppfattningar om intimhygienen i underlivet. En del torkar med våtservetter, en del med bara torrt papper, vissa kanske aldrig osv... Personligen väter jag pappret men det kanke är fel...

Hur gör ni kvinnor? Och hur gör ni när ni kissar ute? (typ i skogen eller likn)

Svara gärna! Ha det skoj!

• Svar på tråden Hur ska man torka snippan/skötet/underlivet?
  • Anonym

Torrt papper. Skulle inte joxa med våtservetter iaf. Det måste vara nått fel på sånna då dom verkar innehålla nått mirakelmedel o tar bort alla möjliga fläckar o all möjlig smuts, så det känns inte speciellt nyttigt att torka sej med det... Om jag mot förmodan skulle kissa utom hus så skulle jag nog använda pappersnäsdukar. Men det kommer nog aldrig hända.

• Anonym (Kvinna)
    Momalicious skrev 2011-09-28 09:28:13 följande:
    Torkar folk verkligen med våtservetter?
    Jag använder vanligt toapapper.
    Oj var kanske inte tydlig nog, sorry. Blöter pappret, rättare sagt! Dock har jag hört om dem som har med det när de är ute och hajkar eller dyl.
  • NadiaMi

Framifrån och bakåt är den enda grundregel jag kan påminna mig om...

Annars tycker jag att vanligt torrt toapapper funkar för när det har blivit blött kan det ju inte suga upp eventuella droppar som är kvar lika bra. Uppsugningsförmågan är ju det viktiga trots allt.

Behöver jag kissa ute i skogen så blir det i regel "skaka loss" som gäller om det inte är en mer planerad camping för då har man i regel en utsedd latringrop och toapapper med sig. På panik-kiss-paus under långresor däremot får man göra så gott man kan och sedan kan man ju alltid byta underkläder när man har möjlighet.

Våtservetter skulle jag nog undvika, fast det är ju lättare att bära med sig än en rulle toapapper.
    Jag tvivlar på att det är speciellt bra för underlivet dock, om man inte använder oparfymerade som är avsedda för bebisar förståss för då borde de ju vara snälla nog.

• Anonym

Oftast bara vanligt torrt papper. Men det händer att jag använder vårservetter. Om jag är ute så använder jag våtservetter!

• Anonym (Kvinna)

Man märker tydligt att folk har olika vanor!

• Anonym (Kvinna)
    Isalel skrev 2011-09-28 09:49:23 följande:
    Vanligt torrt papper! Varför ska man använda blöt?
    Vissa anser väl att de blir renare om man först tar blött och sen torrt!
  • Isalel
    Anonym (Kvinna) skrev 2011-09-29 09:24:37 följande:
    Vissa anser väl att de blir renare om man först tar blött och sen torrt!
    Ok, måste jag ha dåligt papper isf, de gånger jag blött pappret för att torka sonen (om det typ inte blivit rent på normalt antal torkningar) så fastnar pappret istället som små papperstussar :)
  • cpOFFER

samma idiot! mensen, hår på underlivet och hur man torkar sig? nu får du väl ge dig!

Perspektivsskärpa: Väljer du att se på saker annorlunda, kommer sakerna snart se annorlunda ut.
  • Anonym

jag torkar från "hålet" och framåt, borde nog ändr apå det då men tycker det är bäst?

• allt är ju upptaget

Svara gärna, ge pervot lite matrial att fantisera till. Garanterat samma person (man) som skapar alla såna här trådar som dyker upp då och då.

• Anonym (Kvinna)
    allt är ju upptaget skrev 2011-10-03 15:55:52 följande:
    Svara gärna, ge pervot lite matrial att fantisera till. Garanterat samma person (man) som skapar alla såna här trådar som dyker upp då och då.
    Vad snackar du om? Jag är kvinna för det första och jag har verkligen inte startat någon liknande tråd. 
  • Bindan Bidén
    Anonym skrev 2011-10-03 15:52:46 följande:

jag torkar från "hålet" och framåt, borde nog ändr apå det då men tycker det är bäst?

Man ska torka framifrån och bakåt, annars kan det komma bajs i slidan..!! :(
Svar på tråden Hur ska man torka snippan/skötet/underlivet?