• Längtarefterliten

plus 4 dagar i rad?:O

Jag fattarinte.. det är fjärde dagen jag får plus på ägglossningen? ska det vara såhär:S

• Svar på tråden plus 4 dagar i rad?:O
  • Hjärtefröjd

Så har jag också haft det.. vet inte varför, kanske försöker ägget släppa under flera dagar utan att lyckas.

• Längtarefterliten
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-28 10:20:36 följande:
    Så har jag också haft det.. vet inte varför, kanske försöker ägget släppa under flera dagar utan att lyckas.
    hmm kanske, en stor fråga de där.. fast känns som det är starkare idag än de andra dagarna... kanske de är så att de riktiga plusset är idag.. får se imorrn med helt enkelt...
  • Hjärtefröjd
    Längtarefterliten skrev 2011-09-28 10:40:11 följande:
    hmm kanske, en stor fråga de där.. fast känns som det är starkare idag än de andra dagarna... kanske de är så att de riktiga plusset är idag.. får se imorrn med helt enkelt...
    För mig har testerna de senaste månaderna varit starka i typ en vecka, men "bara" visa glad gubbe på Clearblues digitala i 2-3 dagar.

Tidigare visade mina ÄL-tester däremot positivt under jättekort tid, typ minus på morgonen och kring lunch och sedan positivt på kvällen och dagen efter negativt. Mycket märkligt...
  • Hjärtefröjd
    Längtarefterliten skrev 2011-09-28 10:07:39 följande:
    Jag fattarinte.. det är fjärde dagen jag får plus på ägglossningen? ska det vara såhär:S
    Förresten, har du dubbelkollat så att du trots allt inte är gravid.. då kan man ju också få positiva ÄL-test flera dagar i rad.
  • Längtarefterliten
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-28 10:45:47 följande:
    Förresten, har du dubbelkollat så att du trots allt inte är gravid.. då kan man ju också få positiva ÄL-test flera dagar i rad.
    aa jo jag hade mens för ca 2 veckor sen, dessutom var jag förra veckan och gjorde en spolning så då kollade dom ett vanligt ultraljud också...

Men jag får väl kolla imorrn samma tid och se om de blivit svagare... det är svårt att jämnföra nu med eftersom de andra testen är tagna för många timmar sen... å dom kan ju ändra sig men här är en bild

och där ser man ju att testet till höger som togs idag är mycket starkare...
  • Hjärtefröjd

Tittar man på bilden skulle jag nog bara klassa den till höger som positiv . Du har inte testat digitalt?

• Längtarefterliten
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-28 11:03:29 följande:
    Tittar man på bilden skulle jag nog bara klassa den till höger som positiv . Du har inte testat digitalt?
    jo men de är just e.. igår när jag tog testet så såg de näst till höger också positivt ut, men nu när man jämnför så gör det ju inte de... jag vet inte om de bleknar när det ligger?

Nej jag har inte testat digitala för det är alldeles för dyrt för mig eftersom vi har hållt på i 3 år, så kan ja inte köpa digitala varje månad:/
  • Hjärtefröjd
    Längtarefterliten skrev 2011-09-28 11:11:36 följande:
    jo men de är just e.. igår när jag tog testet så såg de näst till höger också positivt ut, men nu när man jämnför så gör det ju inte de... jag vet inte om de bleknar när det ligger?

Nej jag har inte testat digitala för det är alldeles för dyrt för mig eftersom vi har hållt på i 3 år, så kan ja inte köpa digitala varje månad:/
    Vi har också hållit på länge (5 år), och jaaa, det blir ju dyrt med digitala. Men jag brukar köpa ett paket som räcker 2-3 månader. Jag använder billiga stickor från Ebay (kostar typ 1 kr/st) tills jag är i princip säker på att det är positivt, och då kollar jag med digitalt för att "verifiera" det.
  • Längtarefterliten
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-28 11:17:14 följande:
    Vi har också hållit på länge (5 år), och jaaa, det blir ju dyrt med digitala. Men jag brukar köpa ett paket som räcker 2-3 månader. Jag använder billiga stickor från Ebay (kostar typ 1 kr/st) tills jag är i princip säker på att det är positivt, och då kollar jag med digitalt för att "verifiera" det.
    det är ju smart=)
    Men nu är nya underkläder köpta;) så jag trro nog vi kör på ikväll så ser vi imorrn hur de ser ut igen=)
  • Kattflickan

Fast, är de digitala verkligen bättre än de "analoga"? 

Jag har bara testat ett digitalt en månad och då fick jag aldrig något utslag. Med billiga, vanliga stickor har jag däremot fått utslag varje månad jag testat. Men jag har en snabb stegring, så fort jag ser minsta lilla stegring på morgonen så testar jag även eftermiddag/kväll och då brukar det ge fullt utslag. Dagen efter är det vanligen svagare igen. Men jag har blivit gravid 3 ggr iallafall, så jag ägglossar ju.

Jag tror inte att de digitala ger ett mer "rätt" svar än stickorna. De är bara dyrare helt enkelt och innehåller för få stickor! Lurendrejeri skulle man också kunna kalla det!

• Längtarefterliten
    Kattflickan skrev 2011-09-28 14:13:03 följande:
    Fast, är de digitala verkligen bättre än de "analoga"? 

Jag har bara testat ett digitalt en månad och då fick jag aldrig något utslag. Med billiga, vanliga stickor har jag däremot fått utslag varje månad jag testat. Men jag har en snabb stegring, så fort jag ser minsta lilla stegring på morgonen så testar jag även eftermiddag/kväll och då brukar det ge fullt utslag. Dagen efter är det vanligen svagare igen. Men jag har blivit gravid 3 ggr iallafall, så jag ägglossar ju.

Jag tror inte att de digitala ger ett mer "rätt" svar än stickorna. De är bara dyrare helt enkelt och innehåller för få stickor! Lurendrejeri skulle man också kunna kalla det!

ja, jag har absolut ingen aning.. jag har blivit gravid 4 ggr... men tyvärr har alla slutat i missfall.. men jag tror inte es jag har kollat ägglossningen dom månaderna... tror egentligen det är bättre för då tänker man inte så mkt på det...
  • Kattflickan

Det jag fått ut av att kolla ägglossningen är att jag har sett en trend, de gånger jag blir gravid är när min ägglossning är lite sen, varför det är så vet jag ej. Sen så har två av mina foster haft kromosomfel och jag har haft ett missfall, så jag har inte heller fått ut något barn av det hela. 

Har man sex varannan dag kring ägglossningen så ska det ju funka iallafall, en fördel med att ha kartlagt ägglossningen är att man vet ungefär när den ska inträffa.

• Längtarefterliten
    Kattflickan skrev 2011-09-28 14:44:50 följande:
    Det jag fått ut av att kolla ägglossningen är att jag har sett en trend, de gånger jag blir gravid är när min ägglossning är lite sen, varför det är så vet jag ej. Sen så har två av mina foster haft kromosomfel och jag har haft ett missfall, så jag har inte heller fått ut något barn av det hela. 

Har man sex varannan dag kring ägglossningen så ska det ju funka iallafall, en fördel med att ha kartlagt ägglossningen är att man vet ungefär när den ska inträffa.

aa jo, de har blivit varannan dag nu denna månaden, ikväll är de dax igen... å de kommer fortsätta tills plusset försvinner... men tror ärligt talat de är detta sista som r de riktiga plusset.. är öm i äggstockarna nu och haft endel "ägglossningsflytningar" idag...
Svar på tråden plus 4 dagar i rad?:O