• selmv

Ivf kliniken öresund eller cura kliniken?

Hej vi ska ju påbörja vårt första Ivf snart och undrar om man ska välja ivf kliniken öresund eller  curakliniken i Malmö.

Någon med erfarenhet av dessa kliniker? 

• Svar på tråden Ivf kliniken öresund eller cura kliniken?
  • Eviglängtan1

Tjusiga lokaler på Öresund. Gjort ett IVF där, MF. Långtid för att få göra FET. Tycker läkarna var så där.

Tråkiga lokaler på CURA. Gjot en hel del IVF (kolla min hemsida). Gravid två gånger. Jag tycker om CURA, trevlig personal.

Har även varit i Falun, mkt trevlig personal.

• selmv

Ok jag har hört att öresund personalen ska vara trevliga och väldigt bra bemötande.

Därför är det bra att få höra vad andra tycker.

Det skiljer också på priset, cura är 6000:- billigare på 3-pack.

Puffar!!!!           

• vaffödådå

Har gjort 2 ivf och fått 2 barn. Båda är "tillverkade" av Pia på Cura Solig så jag kan bara säga gott om den kliniken.. Har dock bekanta som fick sin dotter via Öresund och var väldigt nöjda med dom.
    Ett stort + med Cura är att man får lätt narkos under äp, var väldigt skönt att sova och slippa känna när de rotar efter ägg (var vaken under första som gjordes av Pia fast på RMC i Malmö).

• selmv

Puffar fler med erfarenhet av de olika klinikerna!!!!

• selmv

Ingen med erfarenhet av dessa klinikerna.

Jag har bokat tid på onsdag till Dr fredrik på öresundskliniken är det ngn som känner till honom? 

• Zinfandel
    selmv skrev 2011-10-01 10:52:57 följande:
    Ingen med erfarenhet av dessa klinikerna.

Jag har bokat tid på onsdag till Dr fredrik på öresundskliniken är det ngn som känner till honom? 
    Han är väldigt artig, lugn & trevlig men man får inte fram så värst mycket information... Obestämd
  • Lulis7

Jag har gjort 3 av mina 5 ivf på Öresundskliniken (är gravid i v. 21 nu)  och har trivts jättebra där. Fina lokaler och trevlig, omhändertagande personal. Har träffat Fredrik många gånger både på VUL, ÄP och ET. Han är som Zinfandel skriver ganska fåordig och kan kanske uppfattas som lite kort i tonen ibland. Det finns två läkare på Öresundskliniken och den andre läkaren, Leif, är min favorit, men Fredrik är också bra. När vi träffade Fredrik för samtal efter ett tidigt missfall i våras blev jag nästan rörd för hans bemötande och stöd i den situationen var så himla bra!

Nej, narkos under ÄP får man inte på Öresundskliniken men jag under mina 5 ÄP aldrig upplevt något obehag trots att jag har varit vaken.

Hoppas att du blir nöjd med Öresundskliniken och lycka till!

• Marina

Vet inte mkt om Öresund men cura är helt underbar =) där gjorde vi vår, härlig o proffsig personal, är supernöjd med dom..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Molls

Vi gjorde IVF på Cura och var väldigt nöjda! Kommer att välja Cura igen när det är dags för FET för att förhoppningsvis få ett syskon till vår tjej.

• Eviglängtan1

Jag tycker att CURA var mer flexibla vid FET och vid utskrivning av Trombyl. Tyckte att Öresundskliniken var/är(?) lite stelbenta och att det skulle gå fortare för mig att göra ett helt nytt färskförsök än att få göra FET kändes mkt märkligt minst sagt. Kändes som om det var pengarna som styrde snarare än vad som var bäst för mig…

På CURA var det ingen snack om saken, dem tyckte absolut man skulle göra FET i första hand för att slippa onödigt lidande för kvinnan….

Nog är det väl så att RMC i Malmö har tagit alla eller nästan alla (?) landstingsfinansierade försök vilket kanske gör att även Öresundskliniken blivit mer flexibla?

Jag skulle välja CURA igen. Där fick man dessutom bra svar från t ex Pia. Hon förklarade och tog sig tid. Skönt.

Svar på tråden Ivf kliniken öresund eller cura kliniken?