• lilaOrkidee

Känner mig inte gravid längre!! Är i v 12.

som rubriken lyder. Är i vecka 12 men allt känns som vanligt. Är rolig att jag inte är gravid längre. Det enda som känns är lite ömma bröst på morgonen när jag vaknar. annars allt som det var innan jag var gravid. Någon mer som har det så här?

• Svar på tråden Känner mig inte gravid längre!! Är i v 12.
  • smulan5

Är inte gravid just nu men har varit och jag minns att det var några veckor ungefär däromkring fram tills jag började känna bebisen sparka som jag inte heller kände mig gravid men jag har 2 friska barn så :). Tror inte du behöver oroa dig.

• SL87

Vad jag förstått så är det de första 12 veckorna som är värst, med symtom och så! Det är vad jag har fått för svar när jag frågat (är i vecka 7) Sen sa min BM att många blir oroliga just efter vecka 12, innan UL, därför att många känner sig mycket piggare och bättre då! Så det är nog absolut ingen fara för dig, vännen!

• mamma2kids

hcgt sjunker vid v.12 så därför mår man bättre.är sj i v.12 och är jätte orolig fast jag vet att de är normalt..

• lilaOrkidee

ok, det låter ju bra. att det brukar vara så. ska göra ultraljud  nästa vecka. så det känns skönt.

• SL87
    lilaOrkidee skrev 2011-09-28 19:51:18 följande:
    ok, det låter ju bra. att det brukar vara så. ska göra ultraljud  nästa vecka. så det känns skönt.
    Är det privat ultraljud du ska göra då?
  • lilaOrkidee
    SL87 skrev 2011-09-28 20:13:38 följande:
    Är det privat ultraljud du ska göra då?
    nää det är det ultraljudet man ska gå på.  i v 13 och v 20 ska jag gå. gör man inte alltid det?
  • mamma2kids

här är de bara v,18 som gäller.v.13 hade ju varit perfekt.

• SL87
    lilaOrkidee skrev 2011-09-28 20:42:19 följande:
    nää det är det ultraljudet man ska gå på.  i v 13 och v 20 ska jag gå. gör man inte alltid det?
    Nej, inte här i Borlänge iallafall! VI får bara göra ett ultraljud, i vecka 18-20!
  • lilaOrkidee
    SL87 skrev 2011-09-28 20:47:28 följande:
    Nej, inte här i Borlänge iallafall! VI får bara göra ett ultraljud, i vecka 18-20!
    ok, jasså  verkar var lite olika. i östergötland gör man 2 . ett i v 12-13. gör även kub då. om man vill. det andra i ca v 20.
  • SL87
    lilaOrkidee skrev 2011-09-28 20:51:07 följande:
    ok, jasså  verkar var lite olika. i östergötland gör man 2 . ett i v 12-13. gör även kub då. om man vill. det andra i ca v 20.
    Ja, jag pratade med en vän i Skåne, och dom gör i vecka 18 och ett i vecka 30! Tråkigt att man inte får göra fler här, jag funderar på att boka in ett privat någonstans!
Svar på tråden Känner mig inte gravid längre!! Är i v 12.