Vad fan är det för fel på dig? Jag ställde en fråga, jag fick ett svar, och kände mig lugnare (jag blir väldigt stressad när jag ska ringa och inte har någon aning om vad som kommer hända i luren). Sedan ringde jag (igen, jag hade faktiskt redan ringt men jag valde att ställa frågan här då jag inte fick svar från de veterinären som fanns i mitt område), fick samma svar som i tråden, bokade en tid så snart jag kunde och kände mig trygg med det. Jag har inte gjort någonting oansvarigt. Tiden jag lade ner på att starta en tråd var inte tid jag hade kunnat använda till att ta katten till veterinären. INGEN kom till skada eller led för att jag valde att starta en tråd. Jag hade kunnat strunta i att starta en tråd och bara avvaktat tills veterinären kunde svara i telefon, men jag valde att starta en tråd för att jag kände för det.
Vad är det jag gjort som enligt dig är felaktigt beteende? Jag tar mitt ansvar för mitt djur. Ja, jag gör samma sak om jag eller någon annan blir sjuk - jag kontaktar läkare OCH letar efter information själv OCH rådfrågar andra. Det enda utesluter inte det andra. Givetvis kontaktar jag läkare om jag eller någon annan behöver det, jag startar inte en tråd istället för att kontakta läkare. Men om jag sitter i en telefonkö som beräknas ta 2 timmar eller i övrigt sitter och väntar med min fundering, tills jag kan få kontakt med läkare, är det då fel att jag även ställer frågan till andra? Jag hade förstått vad sjutton du bitchade om ifall det vore så att jag enbart frågade här och sedan sket i att ta med katten till veterinär, men nu kommer katten få exakt samma vård som om jag inte ställt frågan här.
Förklara nu för mig varför det var så jävla fel att starta en tråd. Förklara för mig varför det är fel att ta in kunskap från flera områden. Förklara för mig varför det är fel att ställa en fråga på ett diskussionsforum (som dessutom kunde komma med korrekt svar - och nej, jag hade inte bara litat blint på FL utan givetvis kontrollerat säkra källor OCKSÅ). Förklara för mig vem som kom till skada för att jag startade den här tråden. Förklara för mig på vilket sätt jag agerat ansvarslöst.
Tror du min katt skadades av att jag startade den här tråden? Tror du att hon hade kommit snabbare till veterinär om jag hade låtit bli att starta den? Det resultat tråden fick var att jag kände mig lite tryggare. Är det någonting som skadar dig?
Ärligt talat människa, vad är det för fel på dig?