Emmalinnéa skrev 2011-09-28 14:35:53 följande:
det finns absolut ingenting som kan sätta igång en förlossning, ricinolja är du tokig?
Kan man påverka förlossningsstarten?
Enkelt svar, nej det är väldigt sällan man kan påverka när förlossningen startar, och tur är nog det ibland.
Det enda, och tyvärr mest avskydda svar är, att bebisen kommer när den är klar – inte när vi vill. Det är en mognadsfråga och handlar om ett samspel mellan bebis och moderkaka. BF-datumet är ett bara ungefärligt datum. Jag vet att det är lätt att strirra sig blind på det men det är BF plus/minus två veckor som gäller, inget annat.
Det känns lite elakt att skriva det, men det finns faktiskt inget som hjälper.
Mitt enda råd till alla som funderar och längar och känner frustrationen växa är att boka in så mycket som möjligt i almanackan, bjuda hem vänner, gå på bio till exempel eller passa på att läsa en bok. Det blir väldigt jobbigt att sitta hemma och trumma på bordsskivan och vänta på bebisen och man ska ha klart för sig att livet blir ganska annorlunda efter att bebisen är ute och att man inte kommer att hinna med mycket av det förr spenderat fritiden på.
Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.
niomanader.se
Barnet kan alltså dö, idioti att försöka med något hemma alls!
Vänta tills igångsättningen på bb så är du säker och med många erfarna omkring dig det är bäst för er båda
Om jag är tokig?

Detta har jag redan läst på
niomanader.se. Vill hellre ha svar från folk med egna erfarenheter. Varför skulle barnet kunna dö av ricinolja?? Det är inte giftigt på något sätt och att det skulle dö pga att förlossningen går för fort är väl ganska långsökt? Att gå igenom en förlossning är en risk både för mamma och barn. Ibland händer det tyvärr att små barn dör, vare sig man tagit ricinolja eller inte. Det finns inget som bevisar att just ricinoljan tagit död på barn, inte heller mammor för den delen.
Anonym skrev 2011-09-28 13:50:34 följande:
Sex sägs väl kunna sätta igång vissa.
Dior skrev 2011-09-28 13:56:17 följande:
Är man öppen det minsta lilla så ska sex vara bra, för spermierna innehålla samma ämnen som i dom pillerna man får för just igångsättning på förlossningen.
Jag är på +3 idag och jag har druckit hallonbladste men inget som fungerat på mig, har storstädat, varit ute och gått långa promenader, spelat fotboll med sonen i trädgården, färdknäppat men inget har fungerat. Jag är öppen för ett finger och fick en hinnsvepning igår, så nu ska det provas med färdknäpp igen.
Sex känns inte som något bra alternativ för oss tyvärr

Sommarpresent skrev 2011-09-28 13:46:02 följande:
I mina två senaste graviditeter så drack jag mirakeldrycken. Dagen efter så släppte slemproppen båda gångerna. 2-3 dagar efter så kom bebisen. Den ena i vecka 39+3 och den andra i vecka 38+4. Nu är jag nöjd med tre barn, men om jag skulle ha skaffat fler så hade jag druckit mirakeldrycken igen!

Mirakeldrycken? Vad är det?