• brünnhilde

Längsta dokumenterade graviditeten någonsin. Någon som vet?

Ja, någon som vet?

• Svar på tråden Längsta dokumenterade graviditeten någonsin. Någon som vet?
  • viseversa

Ja förr blev man ju igångsatt så då var man nog gravid länge vissa gånger. Dock vet jag att det var en 90 årig tant som burit sitt barn i 70 år. den levde ju inte såklart utan hade förvandlats till en sk stonebaby!

• brünnhilde
    viseversa skrev 2011-09-28 16:01:57 följande:
    Ja förr blev man ju igångsatt så då var man nog gravid länge vissa gånger. Dock vet jag att det var en 90 årig tant som burit sitt barn i 70 år. den levde ju inte såklart utan hade förvandlats till en sk stonebaby!
    Jo, den har jag läst om.

Men hur länge kan man gå och föda ett levande barn?
  • viseversa
    brünnhilde skrev 2011-09-28 16:05:14 följande:
    Jo, den har jag läst om.

Men hur länge kan man gå och föda ett levande barn?
    Tja man kan säkert gå 3-4 veckor över tiden. Men det är ju inte bra och innebär ju risker.
  • brünnhilde
    viseversa skrev 2011-09-28 16:07:30 följande:
    Tja man kan säkert gå 3-4 veckor över tiden. Men det är ju inte bra och innebär ju risker.
    Nej, det är inte bra. Men jag är bara nyfiken rent allmänt kring detta, så jag undrar mest hur länge kvinnor har varit gravida. undrar inte kring hälsoaspekterna.
  • viseversa
    viseversa skrev 2011-09-28 16:01:57 följande:
    förr blev man INTE igångsatt ska det givetvis stå.
  • viseversa
    brünnhilde skrev 2011-09-28 16:08:58 följande:
    Nej, det är inte bra. Men jag är bara nyfiken rent allmänt kring detta, så jag undrar mest hur länge kvinnor har varit gravida. undrar inte kring hälsoaspekterna.
    ja jag har ingen aning. Finns säkert fall som inte är dokumenterade. I många u länder tex
  • mamma till tre busungar

Min mormor gick över tiden c:a en månad och födde ett barn på nästan 6 kg. Vaginalt. Hemförlossning.

• viseversa
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-28 16:16:04 följande:
    Min mormor gick över tiden c:a en månad och födde ett barn på nästan 6 kg. Vaginalt. Hemförlossning.
    oj gick det bra då?
  • brünnhilde
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-28 16:16:04 följande:
    Hoppsan. :-O
Svar på tråden Längsta dokumenterade graviditeten någonsin. Någon som vet?