Onormala levervärden
Hej! jag undrar om någon där ute har haft liknande symptom på sin hund.
Min hund har onormala levervärden ...sk ALAT -värdet är dubbelt så högt.
I början av sommaren så trodde jag vid ett tillfälle att hon blev "stucken" av nånting...tyvärr såg jag inte själva tillfället utan hörde bara att hon pep till och sprang i väg med svansen mellan benen...hon fortsatte att leka en stund som vanligt..sen blev hon jätte loj..ville inte äta m m. Jag misstänkte en orm fast det enda jag såg var två små stick vid buken...ingen svullnad..inget annat mer än två små prickar. Åkte iväg till vet där hon blev inlagd och behandlad som ett orm bett men vet. trodde inte riktigt på att det var det ändå. Fick hämta dagen efter...hon var lite "chockad" efter vet.besök men rättade sig till och har sen dess varit fullt frisk...springer o leker ..äter och allt annat är som vanligt. Hon är rätt aktiv hund ..är en dansk-svensk 4 år och jag ser inga som helst tecken på att hon ska vara sjuk. Dock ser veterinären från blodprov att ALAT-värdet är högt och vill nu göra en biopsi på levern. Jag tycker det är så konstigt bara att man inte ser på henne att hon är sjuk !
Är det någon som känner igen något av detta?
Kan tillägga att hon har under drygt en månad gått på tillskott som ska underlätta för att rena levern och äter specialkost. Tacksam för svar om nån vet! *orolig matte*