• Thats me

samsung galaxy mini GT-S5570

Hej alla
    hoppas att någon här kan hjälpa mig..
    Sonen har en samsung galaxy mini GT-S5570
    Grejen är att idag hade någon i skolan försökt att låsa upp hans mobin med mönsterkoden
    och nu är mobilen låst.. det står att man ska skriva in mailadressen för googlekonto samt lösenord, men inget funkar..
    Går det på nåt sätt att förbise detta?? Han kan ta emot samtal men inte ringa på den..
    Vet någon nån usermanual på svenska som finns att ladda hem??

Jättetacksam för svar

• Svar på tråden samsung galaxy mini GT-S5570
  • Thats me
    sportpappa skrev 2011-09-28 19:28:27 följande:
    Använder ni rätt lösenord? Testa att logga in på Gmail på datorn och se att det funkar först. Om det inte funkar så går det att få lösenordet skickat eller återställa det via den extra mailadress som man uppgett för sitt Google-konto när man skapade det.
    Altså grejen är att jag har testat med olika konton och olika lösenord,men   inget funkar..
    jag har återställt hans lösenord på google men det funkar inte i mobilen..
  • Thats me

Tack för svar... Hmmm undra vad 17 det e för konto då:( har testat allt:(

• sportpappa

Om du inte kommer in i telefonen så är det factory reset/data wipe som gäller. Exakt hur man gör det på en Galaxy Mini vet jag inte, men på min Samsung så är stänger jag först av den helt. Sen startar jag den genom att hålla in volym upp och power tills en sida dyker upp. Där väljer jag recovery och trycker sedan volym upp och power igen. Då får jag upp valet factory reset. Det finns inte så många knappar på telefonerna idag så håll in 2 eller 3 knappar samtidigt vid uppstart så brukar det hända något Glad

Observera att telefonen återställs helt. Alla inställningar och appar försvinner.
    Om ni köpt appar så är de kopplade till det Googlekonto ni hade matat in tidigare, så om ni inte använder samma konto igen så får ni köpa dem på nytt. Där slog det mig att om ni köpt appar så får ni ett kvitto till den mailadress som användes för köpet och därigenom kan ni se vilket Googlekonto det var som användes.

• Thats me

Fick lämna in den idag :( mins 400:- fattigare:( enligt dom va msn tvungen att lämna in den för återställning:( tack snälla för hjälpen:)

• Tenshii

Nej nej, det var var inte alls nödvändigt Rynkar på näsan

Metoden som sportpappa funkar på alla Samsungs Android-modeller. 

• Hannajo

Sportpappa: Du kanske inte läser detta eftersom den här tråden är gammal, men tack vare ditt tips om att återställa lösenordet via den extra mailadressen (som jag inte visste att vi uppgett) slapp jag göra en total återställning på dotterns telefon. Både hon och jag är mycket lyckliga! Tack!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Fbcbfn

Hej! Vet att detta är ett gammalt forum men idag fick jag för mig att vilja gå in på min gamla mobil och hitta lite roliga bilder och annat men samma sak hände såklart mig som hänt er andra och när jag håller in de knappar man ska kommer det endast upp en liten text högst upp på skärmen. Vet du vad jag gör för fel? Tacksam för svar!

• ibbe00
    Grejen är att idag hade någon i skolan försökt att låsa upp hans mobin med mönsterskydden
    och nu är mobilen låst.. det står att man ska skriva in mailadressen för googlekonto samt lösenord, men inget funkar..
    Går det på nåt sätt att förbise detta?? Han kan ta emot samtal men inte ringa på den..
    Vet någon nån usermanual på svenska som finns att ladda hem
  • sportpappa
    ibbe00 skrev 2014-09-22 20:27:08 följande:
    Grejen är att idag hade någon i skolan försökt att låsa upp hans mobin med mönsterskydden
    Vet någon nån usermanual på svenska som finns att ladda hem
    Det går att ta sig förbi, men endast genom att rensa telefonen på allt, dvs. factory reset.

Se först till att ni kan logga in på Google-kontot i en webbläsare på en vanlig dator. Då har ni koll på Google-konto och lösenord. Testa sen det på mobilen.

Tips för framtiden! Se till att aktivera de återställningsalternativ som Google tillhandahåller. Det finns alternativa mailadresser och mobilnummer. Då kan ni alltid komma åt Google-kontot även om ni glömmer av lösenordet.
Svar på tråden samsung galaxy mini GT-S5570