• spader dam

Stygnen bränner, kliar, svider... blir tokig!?

Förlöstes för 8 dagar sedan. Fick bara små bristningar på inre blygdläpparna och de sydde några stygn. De första dagarna efter förlossningen var jag positivt överraskad, visst var jag öm men inte alls så farligt som jag trott. Gjorde inte ens speciellt ont att kissa. Foglossningen var mycket värre än underlivet kan jag säga.

Nu, åtta dagar senare däremot... Jag håller på att bli tokig! Stygnen bränner, svider, kliar något förbannat. Håller på att bli knäpp. Tycker att det ser "bra" ut där nere, svullnaden har lagt sig och stygnen ser liksom inte konstiga ut eller något. Antar att det är för att det håller på att läka som det nu kliar och bränner så...?

Hur länge dröjer det innan det blir bättre? Eller är det här onormalt, borde jag ringa och få det kollat?

• Svar på tråden Stygnen bränner, kliar, svider... blir tokig!?
  • SilverLadyG

har inte du för tighta underkläder? Verkar som att såren behöver mer luft för att inte kvävas.

• trz

Lufta och försök hålla torrt. OParfymerad lotion funkar när det är som värst. Men vad du än gör - klia inte!

• Betty Ballbreaker

Nu har jag inte blivit sydd i underlivet, men jag har opererat brösten. Jag upplevde också att stygnen kliade som attan efter ert tag. Förklaringen jag fick var att det var avskurna nerver som letade sig tillbaka till varandra och växte ihop.

Svar på tråden Stygnen bränner, kliar, svider... blir tokig!?