• Persemona

ryggsäck för 3 åring, praktisk och utan reklam

Sonen skall börja på ur och skur och behöver en bra ryggsäck att ha på promenader i alla väder. Funderar på om bröstspänne kan vara bra så att den inte kanar av hela tiden. Jag vill helst inte ha någon med en massa reklam för olika disney figurer m.m. så sonen slipper vara vandrande reklampelare. Skriv gärna pris och inköpsställe. 

• Svar på tråden ryggsäck för 3 åring, praktisk och utan reklam
  • cicci85

Vi har en Wigwam från Coop 149 kr och en everest från Statium, 199kr. Nöjd med båda. De har bröstspänne och midjespänne. Det får plats matsäck och lite extrakläder i dem, lagom stora för en 2-5-åring. Jag gillar oxå Pick&packs barnryggsäckar 249 kr.

• Persemona
    cicci85 skrev 2011-09-28 20:48:47 följande:
    Vi har en Wigwam från Coop 149 kr och en everest från Statium, 199kr. Nöjd med båda. De har bröstspänne och midjespänne. Det får plats matsäck och lite extrakläder i dem, lagom stora för en 2-5-åring. Jag gillar oxå Pick&packs barnryggsäckar 249 kr.
    Ska kolla det. Tack!
  • mamma till tre busungar
    Dixie skrev 2011-09-28 20:45:11 följande:
    mini Kånken är ju fin! www.naturkompaniet.se/Product/Product. aspx?id=988
    Men så opraktisk! Den sitter ju inte alls bra med de där smala ofodrade remmarna!
  • Lillylou

POP har en som är bra och med bröstspänne. Finns i två olika storlekar i rött eller blått :)

• Thegran

Vaude!

Dottern, snart 3år som går på dagis med uteinriktning har den här;

http://www.outdoorexperten.se/p-7375-vaude-ayla-6.aspx

googlade runt en massa innan jag köpte den, och den verkade vara populär hos "utefolk".
    vi är jättenöjda! Den har vadderade axelband, bröstspänna, lagom stor.

• Thegran
    Thegran skrev 2011-09-28 21:00:56 följande:

Vaude!

www.outdoorexperten.se/p-7375-vaude-ayla-6.as...

googlade runt en massa innan jag köpte den, och den verkade vara populär hos "utefolk".

höftspänne finns det också när jag tänker efter :)
  • mimamima

Uteungar.se har en jättebra modell för småttingar. Märke: Vaude, modell Minnie 4.5 pris: 195:-!
    Vi har en sån till vår dotter, vi ( både hon och vi) är sååååå nöjda! Den har använts varje dag i snart två år och den har fortfarande inte gått sönder någonstans! Bröstspänne och precis lagom storlek! Uteungar har många bra saker för uteliv.

• Persemona
    Thegran skrev 2011-09-28 21:00:56 följande:

Vaude!

www.outdoorexperten.se/p-7375-vaude-ayla-6.as...

Tack för alla tipsen! Vaude ser verkligen ut som något jag sökte! 
  • Suri

Vill också tipsa om Vaude. Är förskollärare och spanade in den bästa ryggsäck jag någonsin sett som bars av en treåring när vi var på utflykt sist. Satt perfekt och matsäcken rymdes bra. Sonens minikånken är söt, men omöjlig att bära bra. Nu har egna sonen fått också en Vaude då de ofta går på utflykt på hans förskola.

• Persemona

Beställde just en vaude ayla 6 från böjda spön 190 + frakt. Det väldigt bekväm ut. Tack för all hjälp!

• Thegran
    Persemona skrev 2011-09-28 21:30:05 följande:
    Beställde just en vaude ayla 6 från böjda spön 190 + frakt. Det väldigt bekväm ut. Tack för all hjälp
    Hoppas ni blir lika nöjda som vi är!
Svar på tråden ryggsäck för 3 åring, praktisk och utan reklam