• Anonym (frugan/dottern)

Fick en urkass fruktkorg i present - hur klaga?

Blomsterbudet levererade just en fruktkorg till min man som idag fyller jamnt. Det ar min mamma som skickat (med stor gladje och stolthet) och jag tycker gesten ar jattegullig av henne.
    Problemet ar bara att fruktkorgen var typ... helt kass... 4 kiwifrukter, ett par applen (med ettiketten kvar) och en smutsig apelsin. Allt detta sitter i en korg med en miniros (som iofs ser fin ut). Jag misstanker att mamma betalat flera hundra for leveransen och att leverantoren dar vi bor tjanat en rejal hacka pa att snala pa det mesta.

Ska jag klaga? Hur? Jag vill inte att min mamma ska bli ledsen, men a andra sidan blir jag skitsur eftersom jag kanner att hon har blivit lurad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-29 13:08
    En av kiwifrukterna var rutten, apelsinen hade mogel pa skalet (gick visserligen att skolja bort).

• Svar på tråden Fick en urkass fruktkorg i present - hur klaga?
  • Barbabok

Gå in på deras hemsida och kolla hur det ska se ut, kanske ta en bild och klaga? Även om du inte säger nåt till mamma så ska det vara rätt. Kanske nåt plåster på såren?

• Anonym
    Anonym (frugan/dottern) skrev 2011-09-28 22:53:41 följande:
    Blomsterbudet levererade just en fruktkorg till min man som idag fyller jamnt. Det ar min mamma som skickat (med stor gladje och stolthet) och jag tycker gesten ar jattegullig av henne.
    Problemet ar bara att fruktkorgen var typ... helt kass... 4 kiwifrukter, ett par applen (med ettiketten kvar) och en smutsig apelsin. Allt detta sitter i en korg med en miniros (som iofs ser fin ut). Jag misstanker att mamma betalat flera hundra for leveransen och att leverantoren dar vi bor tjanat en rejal hacka pa att snala pa det mesta.

Ska jag klaga? Hur? Jag vill inte att min mamma ska bli ledsen, men a andra sidan blir jag skitsur eftersom jag kanner att hon har blivit lurad.

Snoka först med din mamma så du vet vad hon har betalt för skapelsen. Vid behov av vit lögn så kan du säga att den var så fin att du funderar på att skicka en till en kompis, om det inte är för dyrt. 
    Utifrån priset kan du sen bedöma om du ska klaga eller inte. Kanske kan du hitta information om fruktkorgen på blomsterbudets hemsida eller om du ringer, så att du vet hur dom marknadsför korgen. Det är ju viss skillnad på "trevlig frukt- och blomsterarrangemang" och "dignande fruktkorg och blommor av högsta kvalitet".
  • Koppkaka

Kontakta företaget som levererat korgen och fråga hur det är tänkt att korgen ska se ut egentligen. Har dom en hemsida så har dom förmodligen bilder på de olika korgarna för att man ska kunna se innan man beställer. Är dom kloka så ger dom er en vettig korg istället, om dom är mån om sina kunder. Både er/din mamma och framtida.

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Anonym

Eftersom presenten var till din man, så var ärlig mot din mamma och berätta att fruktkorgen såg för jäkla taskig ut. Fråga henne också då vad hon egentligen gav för den och att du tycker det är dåligt av FÖRETAGET att skicka en sån dålig korg. Men var noga med att säga att NI är tacksamma för det HON gjort, så att inte hon tar illa upp. Det måste ju framkomma tydligt att det är FÖRETAGET ni är lacka på.

• Anonym (frugan/dottern)

Tack for svar. Det ar lite knepigt det har eftersom mamma gatt via ett foretag i sverige och vi har fatt leveransen av en lokal firma har i landet dar vi bor...  Jag tog en bild pa skapelsen - och apelsinen ar faktiskt moglig, den stinker
    - fast rosen ar jattefin och star sig sakert i flera ar.

• Borttagen användare
    Anonym (frugan/dottern) skrev 2011-09-28 23:26:16 följande:
    Tack for svar. Det ar lite knepigt det har eftersom mamma gatt via ett foretag i sverige och vi har fatt leveransen av en lokal firma har i landet dar vi bor...  Jag tog en bild pa skapelsen - och apelsinen ar faktiskt moglig, den stinker
    - fast rosen ar jattefin och star sig sakert i flera ar.

vilket land? kan tänka mig att standarden skiljer beroende vilket land det är. men är frukten tejpad? vilket skämt
  • Anonym

Åh! Jag tyckte den såg fin ut:)

• Barbabok

Jag tycker den ser helt ok ut, inte deras dyraste säkert. Men, rutten frukt är såklart helt fel!

• Borttagen användare

kan du inte skicka den bilden till din mamma och skriva "tack för presenten" och en glad gubbe. om hon betalat för något helt annat kommer hon kanske säga det..

• UntilTheDark

Tycker den var fin?!  

Svar på tråden Fick en urkass fruktkorg i present - hur klaga?