Kliar i handflatorna, vad kan detta vara?
Hej. Ibland kan jag få så att det kliar jätte mycket i handflatorna jag kliar dem helt röda och huden blir lite hård och öm, vad kan detta vara? Något psykiskt eller nån sjukdom?
Hej. Ibland kan jag få så att det kliar jätte mycket i handflatorna jag kliar dem helt röda och huden blir lite hård och öm, vad kan detta vara? Något psykiskt eller nån sjukdom?
Äter du ngn medicin?
jag äter en humörsvägnngs medicin och haft uppehåll en vecka då ja inte fått ut mer medicin just nu , har ätit medicin i tre fyra år och ibland kliar händerna något helt galet
låter som någon form av utslag, se till att du inte tvättar händerna allt för mycket - använd milda tvålar vid dusch och tvätt och ha gärna handskar på dig när du diskar.
smörj in dig dagligen - efter varje handtvätt och innan du lägger dig. Använd en riktigt bra lotion som är till för händerna.
kan du vara allergisk mot något? Typ nickel? Kliar det extra mycket i vissa situationer som tex när du hanterar mynt eller hållit mobilens metallskal?
Tycker det låter som en allergisk reaktion på medicinen, jag har en sån nu på mina och det ger ungefär dom symptomen. Ring din läkare!
Klåda i handflatorna kan man också få av ångest/stress, leverproblem mm. Ring läkare som sagt var och få det uppkollat.
Jag får så när jag tagit i nått jag är allergisk mot.
min pappa har också de problemet, och nu har de blivit värre, svullnad, röd och huden har spruckit upp..Han kan inte bära något , utna att de gör ont....Han har varit på en massa undersökningar, gjort tester...men inget resultat:( Men nu tror läkaren att de kan vara vatten allergi!
nickel alergie?
Har alltid haft problem med det, kan till och med bli små blåsor mellan fingrarna. Kliar när jag sover och vaknar med röda ibland såriga handflator. MEN om jag smörjer in mina händer dagligen och använder diskhandskar så behöver jag inte ha några problem alls.
Det är svårt att hitta en kräm som är bra dock, till slut fann jag den bästa för mig, Hemp Hand protector från Body shop!
Ska tillägga att jag äter en medicin med ganska mycket biverkningar, tror att det är den som bidrar.
jag satt och kliade när ja va på apoteket nä har inget nickel på mig alls, kliar inte när ja tar i mobil tfnen , barakliar när de kliar typ ibland, ja tvättar mig ofta och äter sömnmedicin