• Upptagen

Hur tränar man bort gäddhänget?

Jag har såna fula gäddhäng på överarmarna som jag MÅSTE få bort... men hur tränar man bort dem?

• Svar på tråden Hur tränar man bort gäddhänget?
  • vårsol

Kanske kan du får bort gäddhänget genom att träna upp dina triceps så att de liksom "fyller ut" den lösa huden?

• Upptagen

då måst jag få STORA muskler! *skratt*

• JennyOEmilia

Jag har samma problem. Jag gick upp på överarmarna när jag var gravid och sedan dess tycker jag att jag har feta överarmar och även lite hängiga. Jag är inte fet för övrigt, men känner att jag vill ha smalare överarmar... Då vill jag inte träna armarna för då blir de ju större av musklerna... Jag tror i så fall att man ska träna armarna men inte med tyngder... så att de blir fastare.

Jag har gett upp nu... så det blir säkert en operation i framtiden när jag har fått de barn jag vill ha...

• andypandy

till jennyoemilia : det blir ju muskler av fettet och du tycker väl det är snyggare med lite muskler än fett ? man behöver ju inte ha så tunga vikter !

• Spritza

Här är en till som känner sig helt ok i övrigt men INTE på överarmarna.

Kan någon som är insatt ge lite mer praktiska tips på enkla övningar som man kan göra varje dag hemma? (Ej armhävningar!)Har 2 månader på mig till mitt bröllop som kräver lite snyggare armar!

• Spritza

Alltså, det är jag som tycker att min bröllopsklänning kräver snyggare armar! Bröllopet kräver det inte...

• vårsol

Man får inte stora muskler av att träna med vikter. För att få stora bulliga muskler krävs massor av träning och specialdiet. Om man styrketränar mer "normalt" med fler reps och lättare vikter (men inte FÖR lätta för då blir det inget resultat) får man en fast och stark kropp utan att för den skull bli mullig. Mitt råd till er som vill börja träna är att börja träna på ett gym, där kan ni få hjälp med ett skräddarsytt träningsprogram som passar er person och era mål.

• Russi

Jag köpte en såndär maskin som man håller i och rullar på golvet.
    det kändes rejält i gäddhänget, och magen, baksidan på ryggen mm.
    Det heter nog "Abslide".
    Nu har jag inte kunnat använda den på länge, pga graviditet, men jag skall använda den sen när jag har fött.
    Mycket bra maskin!

• Glad i hågen

Kollade in länken, jättebra övningar! Ett tips för den som inte har hantlar hemma är att använda vattenfyllda halvlitersflaskor, en tung bok, pärm el. dyl... Moooot gäddhänget!

• Önskan

Jag brukar göra den ovanför huvudet med hanteln, fast jag tar en hantel i en hand istället. Viktigt är dock att fixera armen så man bara rör på underarmen. Jättebra för triceps!
    Tränar du dessutom upp musklerna runtomkring ska du se att det stramar upp lite, så kombinera med axel och armövningar.
    För att få ut mer av de övningarna skulle jag nog kombinera det med annan träning, tillexempel att gå, simma (bra för alla muskelgrupper!), cykla, jogga eller vad du tycker om att göra för att motionera. Lägger du till lite hälsosam kosthållning så kan du inte misslyckas!

• Trynträ

En övning som är bra är om man står på alla fyra fast tvärtom så magen är i vädret istället om du förstår. Sen böjer man ner armarna ungefär som omvända armhävningar. Tar enomt på triceps. Vill man göra det tyngre så har man benen längre ut.

Sen kan man ha ett gummiband som man håller bakom ryggen diagonalt. Ena armen håller i bandet vid midjehöjd medans den andra armen drar upp gummibandet rakt upp.

Armhävningar där man håller armarna axelbrett och böjer så att armbågarna följer sidan av kroppen tar också på gäddhänget. I den övningen är det viktigt att inte hålla ut armbågarna från kroppen.

Lycka till med styrketränandet!

Svar på tråden Hur tränar man bort gäddhänget?