• trettioplus

Födelsedagsfrukost

Du väcker ditt barn på sin födelsedags morgon med

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Födelsedagsfrukost
  • CrazyChristina

Röstade annat för de vet jag inte än, sonen är bara 16 månader ca så de har inte blivit något än, men smörgås låter bättre än att börja med något sött.

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Faile

Sist var det en muffin dekorerad med grädde och ett ljus i.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Mälaröbo

Mina barn får sin vanliga frukost, dvs en kopp välling, serverad på en bricka med ljus och paket.

• salta katten

jag har aldrig väckt mitt barn på födelsedagen (han är 6 år).
    Han vaknar ff vid 5.30 - 6 så han är alltid vaken före mig 

• Cloudberry

Mina ungar får självklart alltid tårta till frukost när de fyller år. Vi andra går in och sjunger för födelsebarnet och har tårta med ljus och paket med oss. Det är våran tradition.

• Johanninen

Macka, bulle och varm choklad med vispgrädde är det som serveras till alla födelsedagsbarn i det här huset!

För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • Linda1976

Här hemma äter vi inte i sängen - och fyller man år är det vanlig frulle.... oftast typ 2 bett på en macka för dotterns del. Hon är ingen frukostmänniska, vare sig när hon fyller år eller annars. Men till middagen och efterrätt så får hon precis det hon vill ha. Förmodligen pasta Carbonara och hemgjord lakritsglass.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Jordgubbssmak

Kanebullar har varit önskemålen med det två stora i alla år. Jag har försökt smuggla med en macka också.
    Tror det blir samma med den lille när han börjar få födelsedagsfrukostar på sängen.

Min man dock...han har aldrig varit med om att man kommer in med bricka och grattar och sjunger på morgonen! Trodde jag ALLA gjorde!

• Cloudberry
    Cloudberry skrev 2011-09-29 09:33:57 följande:
    Mina ungar får självklart alltid tårta till frukost när de fyller år. Vi andra går in och sjunger för födelsebarnet och har tårta med ljus och paket med oss. Det är våran tradition.
    Tårtan äts i soffan i vardagsrummet eller vid köksbordet, inte i sängen.
  • Tant Green

Sist fick hon en pannkaka. Hon hade köpt en liten stekpanna formad som en panda och fick en sådan mini-pannkaka till födelsedagsfrukost. Sen lyckades jag aldrig får ren stekpannan igen, så det är inte säkert att det blir fler

Det här (6-årsdagen) var första gången vi lyckats få väcka henne på födelsedagen, tidigare har hon alltid vaknat först så då har det blivit mer vanlig frukost. 

Svar på tråden Födelsedagsfrukost