• Cherry Cupcake

Någon som har koll på Biotherms produkter, eller är allmänt kunnig på ansiktsvård?

Jag använder Biotherms aqua source non stop produkter och behöver nu en lite "rejälare" ansiktscreme inför vintern.
    Nattkräm kanske, vad vet jag. Något som ger mer fukt helt enkelt?
    Letar på hemsidor men fattar inte vad det är för produkter som finns.. allt heter samma..
    Kan någon tipsa mig vad jag kan använda?
    Känner mig som en karl i en bh-butik..

• Svar på tråden Någon som har koll på Biotherms produkter, eller är allmänt kunnig på ansiktsvård?
  • Ventress

Det är omöjligt att ge dig tips via FL - det bästa är att boka in en ansiktsbehandling. Då kan de se hur din hy är och rekommendera produkter som passar. Är det dyra grejer kan du ju köpa dem på nätet. Jag fick ett häfte på Decleor-salongen, där hon hade kryssat i allt jag behöver, sen köpte jag allt på nätet till betydligt bättre pris.

• Ventress

Oj, du kanske ville veta bara om Biotherm-produkter? Då är kanske en affär som Kicks är det bästa..om du hittar någon som kan sina grejer och inte en 18-åring som inte kan svara på en enda fråga...

• Cherry Cupcake

jag vet jag borde prata med någon på en butik men jag bor så långt ifrån sånna butiker att det blir svårt för tillfället,,
    har varit på ansiktsbehandlinar så jag vet vad jag har för hudtyp och vet vilka produkter jag ska använda när det kommer till dermalogica, men det är lite för dyrt nu när jag studerar,,
    hmm,.

• Kiikiin

Hur mycket känner du att du kan lägga på en kräm då? Tänk på att lite dyrare krämer är drygare och räcker längre! Så du behöver ju inte köpa ny lika ofta och på så sätt lägga ut massa pengar. Och sen är det ju en fråga om du vill att den ska hjälpa huden och jobba med den oxå? Det är ju lite skillnad på ingredienser på billigare/dyrare produkt.
    (Ja, jag jobbar med hudvård :)

• Cherry Cupcake
    Kiikiin skrev 2011-10-31 23:17:43 följande:
    Hur mycket känner du att du kan lägga på en kräm då? Tänk på att lite dyrare krämer är drygare och räcker längre! Så du behöver ju inte köpa ny lika ofta och på så sätt lägga ut massa pengar. Och sen är det ju en fråga om du vill att den ska hjälpa huden och jobba med den oxå? Det är ju lite skillnad på ingredienser på billigare/dyrare produkt.
    (Ja, jag jobbar med hudvård :)
    Eftersom att jag är student är jag inte villig att lägga mer än biotherms prisnivå.
    Vilka märken tycker du annars är bäst, om man bortser från priset?
    Och vad tycker du om biotherm?
  • Tessa17

Jag älskar Biotherm produkter, jag använder själv Rides Repair,den är utmärkt, jag kan också rekomendera Cliniqs produkter bl.a Total turn around creme, och jag köper alltid när det finns fri gåva vid köp av två produkter, de gåvor är mycket fina. Från de billigare kremer tycker jag om Garnier ultra lyft.

• Tessa17

Du behöver en dag kräm och en natt kräm, redan i 20 års ålder kan du börja använda anti-age produkter.Det finns stort urval av ansikskrämer på apoteket eller kan du välja anti-age från Biotherm som tex Rides repair eller från Cliniqs.Gå in  på deras sida och läs om deras produkter så hittar du säkert något som passar dig. Lycka till!

Svar på tråden Någon som har koll på Biotherms produkter, eller är allmänt kunnig på ansiktsvård?