Arg hela tiden
Hej! Jag har fått ett jävla humör rent ut sagt. Min dotter är 7 månader och jag har hört om humörsvängningar efter graviditeten men inte så här sent. Jag har väldiga skiftningar i humöret. Känns som att alla mina känslor har förstärkts oerhört mkt...och det verkar inte lugna ner sig heller.
Jag är arg varje dag mer eller mindre...minsta lilla kan göra att jag går i taket. Vissa dagar vill jag bara gå och lägga mig och sova. Är jätteglad över min dotter...hon har verkligen förgyllt mitt liv...det är bara hon som får mig att stiga upp och hon får mig att skratta hela tiden. Men jag är ju ett monster mot stackars sambon...skjuter bort honom mer och mer och irriterar bara mig på honom hela tiden.
Jag har varit en sån person som aldrig brusat upp och blivit arg innan så detta e helt främmande för mig. Är jättejobbigt och gå runt och vara arg och på helspänn och så sjukt trött hela tiden.
För några dagar sen blev dottern förkyld.Min sambo står och skäller på mig när hon e ledsen och d klarar jag inte av så jag sparkar till honom på benet helt utan att tänka...Har fått räkna till 10 många ggr när han börjar bråka om nåt för att inte slå till honom. Jag vill ju inte börja slåss för att jag blir så arg! J
ag känner mig pressad och det känns som att jag har allt ansvar kring vår dotter och när jag väl har en stund för mig själv så får jag dåligt samvete för att jag inte e hos henne. Känner mig som en dålig mamma hela tiden utan direkt anledning. Min sambo tycker att han har vart en ängel när han tog hand om henne en morgon så jag fick sova...men det är ju sånt man gör för varandra...tycker inte jag ska behöva ge honom medalj för det. Jag tar hellre hand om henne själv då så slipper jag ju det dåliga samvetet som jag inte tycker sambon borde ge mig. Och glömsk är jag...var glömsk innan jag fick barn men nu e d ännu värre..tappar bort mig och tappar enkla ord hela tiden.
Vad ska jag göra?
Tacksam för svar!