• MammasSötnosar

Fick ni reda på kön?

Har ni gjort ultraljud på KS Huddinge (sthlm) dom senaste åren?
    Fick ni veta könet på barnet/barnen då eller sa dom nej när ni frågade?

♥Liam - 30/6-06 ~ Bebis Nr.2 - 3/3/12♥
  • Svar på tråden Fick ni reda på kön?
  • Jasmine86

Jag gjorde ett i början av september, frågade snällt och fick veta att där låg en liten flicka :)

• Pyris

Dom har ändrat på det nu, vill man veta och dom kan se, så ska man få veta.

• MammasSötnosar

Okej, har hört massa blandat att det mer är som ett lotteri beroende på vilken person man får som utför själva ultraljudet.
    Frågar dom om man vill veta eller får man fråga själv?
    Med sonen frågade dom mig men det är över 5år sen.

♥Liam - 30/6-06 ~ Bebis Nr.2 - 3/3/12♥
  • Pyris

Fråga själv.

Jag var inte på det sjukhuset visserligen, men på mitt sjukhus, så har dom alltid varit så strikta. Det är prompt Nej, som gäller när man frågat. Dom har totalt vägrat. Så har det varit varje gång.

Men nu så var vi först på RUL och då frågade vi lite försiktigt (försöka duger ju ) och då frågade hon om var vi var säkra på att vi ville veta. Så hon letade, men bebisen låg med benen i kors så hon kunde inte ge oss något svar.

Sen några veckor senare så fick vi åka in på ett extra-ul och då frågade vi igen och då frågade även hon om vi var säkra. Denna gången såg hon då att det var en liten tjej. 

• Hajda

Jag va på ultraljud idag o frågade om Hon kunde se vad det va för kön. Syntes väldigt tydligt att det är en pojke i min mage så jag blev väldigt glad. Nu längtar jag till 3/3-2012 då våran son beräknas födas..

Svar på tråden Fick ni reda på kön?