• Idis 76

IVF-gravid trotrs blödning, Någon?

Neeeej!
    Nu kom mina rosa flytningar och för mig är det ett misslyckande eftersom det blev så sist när vi gjorde IVF. Har testdag på lördag.
    Jag har mensvärkar men mår illa, får inte ihop det. Känner mig trasig, ledsen och besviken, snälla säg något som får mig att hoppas igen då allt känns mörkt. Är det någon av er som blivit gravid trots blödning

• Svar på tråden IVF-gravid trotrs blödning, Någon?
  • Mimmimum

Ja, jag! Jag hade blödningar några dagar innan testdag och var helt övertygad om att det var kört! Ringde till IVF-kliniken och frågade om det var ett missfall, men de sa att det kunde vara en sk nidblödning men att man inte säkert kunde veta. 50-50, sa dom.

Några dagar (och många tårar senare) testade jag positivt!!! Å nu är jag i v 31. Ge inte upp hoppet än. Lycka till, kram från Mimmi

• Idis 76

Tack!
    Behövde den även om min kropp säger mig annat. Kan man ha nidblödning 3 dagar innan test, kommer inte den tidigare och får jag fråga vilken färg ditt blod hade?

• Mimmimum

Ja, du, kommer inte riktigt ihåg men det var som om en liten början på mensen. Inte rosa, lite mer rödbrunt tror jag. Nidbblödningen kommer väl när ägget fäster, har för mig att det var en vecka ca efter ägginsättningen. Hoppas det går vägen för dig! Mimmi

• Persikan

Jag blödde knappt två veckor efter insemination. Blödningen varade en halva dag med ljusrosa blod och många många tårar föll. Två dagar senare testade vi positivt (1 vecka innan testdatum). Dagen efter började jag blöda igen och allt blev nattsvart. Jag hade mensvärk från inseminationsdagen och flera veckor framåt. Men! Nu är jag i vecka 18 och vi lyssnade på hjärtat igår!

Tänker på dig och hoppas så att det är någon som bor i din mage.

• estrell

Jajjemen, jag fick rosa flytningar ruvardag 9, testade + dag12 då hade det börjat blöda mer och mer, du får läsa i min dagbok. Jag har blödit massor under min grav enda fram till v10.

• Amathea

Jag har inte gjort en "fullbodad" ivf, men tagit alla mediciner inkl nedregleringen...
    den 16:e ägde min ägglossning rum och befruktningsförsök skedde på hemmaplan....och den 27:e november fick jag en blödning. Blev kanonledsen och grät jättemycket.
    Sen var det över.
    Den 1:e december testade jag och fick snabbt upp ett långt streck.
    Trodde de skulle bli plus, men inte på det testet, utan där var ett stående streck positivt.
    Fast de förstod inte jag, så jag provade med ett clearblue digital och snabbt stod det "gravid" i rutan.

På vul för en vecka sen fick vi se våra bäbisar.
    Ja, bäbisar.
    Det är tvillingar!!!

Jag hann inte säga något om blödningen förrän hon sa "jag tror att dom fäste runt den 27:e-28:e november...

Så när jag sa att jag haft blödning sa hon, ja då vet vi tillochmed när dom fastnade där inne
    Dvs, det var en nidblödning för mig!

• Idis 76

Amathea!
    Tack! Visst hoppas jag fortfarande och att man kan bli gravid även med en blödning har ju alla ni visat mig.
    Är så nervös och rädd. Sist fick jag ju rosa flytningar på dag 14 och blödning på 16 och nu är det bara en dag förskjutet.
    Sist så kände jag på morgonen när jag gick upp att jag var tom, att något fattades och på eftermiddagen satte det igång, det har jag inte känt denna gång.
    Ursäkta mit svammel men jag bara måste....

• Amathea

Idis:
    Prata på du.... de behöver man!
    Det är ju därför vi alla är här på FL!

Svar på tråden IVF-gravid trotrs blödning, Någon?