• ACA

Gåva till personal när barnet slutar förskola

Imorgon är sista dagen mitt barn går på sin nuvarande förskola (skall byta) och jag vill ge personalet något när han slutar! Men vad....?

Något litet till alla i personalen eller något gemensamt? Hur hade ni gjort?

Funderar lite på en korg att fylla med nåt (gott) kanske. Någon med förslag!

• Svar på tråden Gåva till personal när barnet slutar förskola
  • froggan

Vi ska också byta förskola men har inte ens tänkt tanken att ge personalen något.
    Vi byter iofs pg av att vi är missnöjda så det kanske är skillnad.

• Melnics mamma

vår stora kille gav bara varsin lite blomma till fröknarna när han sluta

• Husis

En gemensam liten godiskorg att ha på personalrummet, är väldigt mysigt!

• Lindreas

En korg med godsaker i att ställa i personalrummet är alltid uppskattat hos oss. Sen kan varje personal på avdelningen få en fin teckning från barnet eller liknande som extra bonus.

• Tesselajnen

Byter också förskola i morgon, tänkte bjuda barnen på något gott, glass eller liknande. Men ingen present till personalen.

• ACA

Ett fruktträd var ju en bra idé!!!

Just nu känns det som att det kanske ändå blir en gemensam korg med godsaker att ställa i personalrummet! Om jag kan lyckas få till det lite fint! 

• Lindreas
    ACA skrev 2011-09-29 13:29:24 följande:
    Ett fruktträd var ju en bra idé!!!

Just nu känns det som att det kanske ändå blir en gemensam korg med godsaker att ställa i personalrummet! Om jag kan lyckas få till det lite fint! 
    Ett fruktträd är väl ganska dyrt? Lite fikabröd (helst sånt som man antingen kan stoppa i frysen eller som håller över helgen), kanske nån kul te-sort, godis och sånt gillar de flesta. Och frukt!
  • Blåklockan79

Vi bytte förskola efter sommaren, för att vi äntligen fått plats på en närmare hemmet. På gamla hade hon lika bra kontakt med alla "fröknarna" på alla avdelningar eftersom de turades om att öppna och stänga gemensamt, så vi hade behövet köpa presenter inte bara till de 5 på hennes avdelening utan även till de tre på den för större barn så vi köpte en Chokladask (alladin) och slog in och gav till personalen. Jag vet att de brukar ha fredagsfika i personalrummet, och det var en fredag som hon slutade så de fick lite extra till kaffet den dagen, och flera av "fröknarna" tackade jättemycket för chokladen innan jag ens han gå därifrån på morgonen, och fler tack fick mannen och självklart dottern på kvällen sen

OBS Skriver "fröknarna" för att vissa är barnskötare, vissa förskolelärare och en outbildad, och det blir långt att skriva det varje gång, en av dem är dessutom kille men går under benämningen fröken iaf

• Lindreas
    Blåklockan79 skrev 2011-09-29 13:51:23 följande:
    Vi bytte förskola efter sommaren, för att vi äntligen fått plats på en närmare hemmet. På gamla hade hon lika bra kontakt med alla "fröknarna" på alla avdelningar eftersom de turades om att öppna och stänga gemensamt, så vi hade behövet köpa presenter inte bara till de 5 på hennes avdelening utan även till de tre på den för större barn så vi köpte en Chokladask (alladin) och slog in och gav till personalen. Jag vet att de brukar ha fredagsfika i personalrummet, och det var en fredag som hon slutade så de fick lite extra till kaffet den dagen, och flera av "fröknarna" tackade jättemycket för chokladen innan jag ens han gå därifrån på morgonen, och fler tack fick mannen och självklart dottern på kvällen sen

OBS Skriver "fröknarna" för att vissa är barnskötare, vissa förskolelärare och en outbildad, och det blir långt att skriva det varje gång, en av dem är dessutom kille men går under benämningen fröken iaf
    Det går ju att skriva "personalen" också.
  • Wonderwoman

Jag utbildar mig till förskollärare och har jobbat på förskolor innan. Jag kan säga att vad du ger har absolut ingen betydelse, det är själva gesten som uppskattas. Det får en att känna sig uppskattad, att föräldrarna har märkt hur hårt man jobbar. Man blir inte heller upprörd om man inte får någon present, för det är så olika från föräldrar till föräldrar. Vissa ger presenter både på jul och inför sommaren, vissa inte alls. Man tycker inte mer eller mindre om föräldrarna, eller barnen för det. Däremot känner man ju sig som sagt uppskattad. Men det kan man ju göra utan present också. Om föräldrarna berömmer något man gjort/gör, eller berättar att barnen pratar om förskolan hemma. Sedan får man så mycket uppskattning av barnen under dagen också :) Världens mysigaste jobb!

• Becca1984

Vi hade världens bästa dagis men var tvungena att byta pga flytt. Allt var perfekt så därför ville vi ge dem presenter. Vi köpte ljuslyktor för dem att ta hem. Plus blommor till all personal.
    Men våran dotter började där som 1-åring och har togs omhand lika bra som av oss. Så vi grät o de grät när vi slutade. Tänk om alla förskolor kunde vara som den.  

Svar på tråden Gåva till personal när barnet slutar förskola