• Nicknov10

Reima rec Ingår foder

Hej

Jag köpte en reimatec på tradera för 650 spänn vilket jag antar är ett bra pris.

Men jag hade hört att det ingår ett fleccefoder i reimatec, som är avtagbart. Det var inte med. Det stod iofs inte heller i annonsen men jag trodde att det liksom ingick i overallen. Ska man köpa det separat? 

Borde jag anmärka på detta?

• Svar på tråden Reima rec Ingår foder
  • Linda1976

Har haft Reima i alla år till dottern förutom i år, då vi kör POP. Det har aldrig varit nåt löstagbart foder i våra Reima (jag har köpt nya i butik).

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Nicknov10

Ok.

Det var ju skönt att höra..kände mig lite lurad. Det finns ju så att man kan knäppa i men känner du att de varit varma nog ändå?

• Linda1976
    Nicknov10 skrev 2011-09-29 13:44:15 följande:
    Ok.

Det var ju skönt att höra..kände mig lite lurad. Det finns ju så att man kan knäppa i men känner du att de varit varma nog ändå?
    Vi har sålt alla på Tradera, så jag kan inte kolla... trodde inte ens att det fanns lösa fleecefoder att köpa, kan inte se några på hemsidan? Alice har klarat sig bra i sina Reima, har det krupit ner mot -10 så har hon haft fleeceställ under. Reiman är ju smidig, så det blir inte klumpigt under.
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Indianica

Det står info om detta med fleece som kan knäppas fast på Wilma&mORRIS (reimas) webshop, men jag tror det fastknpppbara fleecefodret är nytt för i år och man köper fleecen separat på deras webshop. Det är inget som fanns förra året så vitt jag vet.

• Indianica

Glömde skriva att det måste ju vara extra knappar på insidan på overallen om det ska gå att knäppa fast foder, så finns det inga, är det en äldre variant där inget foder finns till. Overallen är ju ändå fodrad, men i extremkallt väder så värmer en Reima utan extra fleece inte tillräckligt och har man -30 grader ofta på vintern kan det var smidigt med fastknäppbart foder, men knappast nödvändigt, det får ju att ta på barnet fleece utan knappar (enklare för barnet att kä sig själv om extrafodret redan sitter fast dock).

• Nicknov10

Det är en ny overall och det finns knappar inuti så det var därför jag trodde att det hörde dit.

• Ari Gold

Nej det är något man köper separat om man vill ha det. Det är nytt sen något år tillbaka att de där knapparna finns, men fleeceoverallen ingår aldrig.

• Ari Gold
    Indianica skrev 2011-09-29 14:06:02 följande:
    Det står info om detta med fleece som kan knäppas fast på Wilma&mORRIS (reimas) webshop, men jag tror det fastknpppbara fleecefodret är nytt för i år och man köper fleecen separat på deras webshop. Det är inget som fanns förra året så vitt jag vet.

Jag tror det är nytt från förra året.
Svar på tråden Reima rec Ingår foder