• Anonym (Blä)

Mitt liv är så tråkigt.

Jag vill leva ett spännande liv men gör inget åt saken, för jag vet verkligen inte hur man gör!
    Jag vet inte vad jag vill mer än att jag vill ha en förändring.
    Jag vill typ resa, vara kreativ, byta jobb, ha mer kompisar osv.

Någon som har varit på botten (=haft ett tråkigt liv) och sedan tagit sig upp igen?
    Jag skulle kunna flytta utomlands också bara för att få se något annat och leva livet fullt ut....fan hur gör man?! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 22:52
    Till saken hör att jag har sambo, villa och ett 1-årigt barn. Att bara dra till ett land med en liten buffert är inte ett alternativ då tyvärr.

• Svar på tråden Mitt liv är så tråkigt.
  • Anonym (solen)

Bara ta steget, allt verkar stort och svårt men är inte det. Jag flyttade utomlands och nu i efterhand känns det inget speciellt. Det är bara börja - byt jobb! Resiväg! Kreativ kan du ju vara hela tiden och när som helst och kompisar får man väl på vägen.. Bara så du vet, livet blir ändå inte så mycket spännande! Eller, det är min erfarenhet.

• Anonym (solen)

elller jag ångrar mig, livet blir faktiskt mer spännande speciellt när man reser!

• Anonym (Blä)
    Anonym (solen) skrev 2011-09-29 14:22:29 följande:
    Bara ta steget, allt verkar stort och svårt men är inte det. Jag flyttade utomlands och nu i efterhand känns det inget speciellt. Det är bara börja - byt jobb! Resiväg! Kreativ kan du ju vara hela tiden och när som helst och kompisar får man väl på vägen.. Bara så du vet, livet blir ändå inte så mycket spännande! Eller, det är min erfarenhet.
    Okej, bra tips där.
    Kan tänka mig att var man är bor så är det spännande till en början...allt blir vardag till slut =(. Jag avskyr vardagen =(.
    Det låter så enkelt när du skriver "res iväg", "byt jobb" osv. Till saken hör att jag har en son på ett år och en sambo, villa och ja allt därtill typ.
    När min sambo jobbar så är jag bara med sonen, jämt jämt. Visst, det är ju underbart men jag vill ha MER! Och jag vet verkligen inte hur jag ska gå tillväga för att få det mer spännande. Allt är så enkelt att säga men sen ska man få tummen ur röven liksom. 
  • Anonym (solen)
    Anonym (Blä) skrev 2011-09-29 14:25:42 följande:
    Okej, bra tips där.
    Kan tänka mig att var man är bor så är det spännande till en början...allt blir vardag till slut =(. Jag avskyr vardagen =(.
    Det låter så enkelt när du skriver "res iväg", "byt jobb" osv. Till saken hör att jag har en son på ett år och en sambo, villa och ja allt därtill typ.
    När min sambo jobbar så är jag bara med sonen, jämt jämt. Visst, det är ju underbart men jag vill ha MER! Och jag vet verkligen inte hur jag ska gå tillväga för att få det mer spännande. Allt är så enkelt att säga men sen ska man få tummen ur röven liksom. 
    Ja okej jo det komplicerar ju situationen, jag var själv singel när jag reste iväg och hade inget som riktigt höll mig tillbaka.

Vad känner du att du vill göra då som är möjligt? Vad är spännande för dig? Har du berättat hur du känner för din sambo, kanske han också skulle vilja resa iväg.. prova något nytt?
  • Anonym (solen)

Men som du skriver så kommer ju vardagen ändå, jag är som dig vill göra massa nytt och spännande, blir uttråkad och rastlös snabbt.

• Flashbulb

Jag gjorde detta 2006. 21 år gammal, less på livet, less på att vara arbetslös, så jag tog mitt pick och pack och drog halva jordklotet och pluggade. Det var det bästa beslutet jag någonsin tagit i hela mitt liv. Förstå då förstod jag hur mkt jag missat i mitt liv.  Kom ihåg att dina vänner, din familj, Sverige finns alltid kvar. Du är bara en flygresa hemifrån, men det handlar om att ta det där steget. Steget från att vara rädd till att vilja se förändringar i sitt liv. Man kan alltid återvända hem.

Börja med en gång. Gå och sök efter jobb utomlands. Kolla efter vilka länder du vill flytta till. Bekymra dig inte för engelskan. Man kan mer än vad man tror egentligen, problemet är att man inte använder engelska så ofta i Sverige.    Bara åk. Va inte rädd för något. Skulle det skita sig, är det bara att komma hem igen.

Så fort jag har tagit min examen drar jag ut igen. Vägrar vara som alla andra. Ska ut och se världen!  Händer alltid en massa roliga saker utomlands!

• Flashbulb

Vet du vad? Åk till din närmaste flygplats, blunda, och välj en destination.  ut med dig!!

Anonym (Blä) skrev 2011-09-29 14:25:42 följande:
    Okej, bra tips där.
    Alltså, allt blir vad man gör det till. Visst faller man in i en vardag vart man än bor, men å andra sidan kan det vara nyttigt med att få in lite nytt blod också. Prata med din sambo, hur känner han?  Att sälja en villa är inte svårt, allt går att sälja. Varför inte flytta ut till en mysig gård i England eller i varma spanien? Det finns så mkt man kan göra. Eller varför inte fixa en sommarstuga i något soligt land som du kan fly till ibland när du känner för att bryta vardagen?  Tycker att du ska prata med din make.
  • Anonym (solen)
    Flashbulb skrev 2011-09-29 21:54:11 följande:
    Jag gjorde detta 2006. 21 år gammal, less på livet, less på att vara arbetslös, så jag tog mitt pick och pack och drog halva jordklotet och pluggade. Det var det bästa beslutet jag någonsin tagit i hela mitt liv. Förstå då förstod jag hur mkt jag missat i mitt liv.  Kom ihåg att dina vänner, din familj, Sverige finns alltid kvar. Du är bara en flygresa hemifrån, men det handlar om att ta det där steget. Steget från att vara rädd till att vilja se förändringar i sitt liv. Man kan alltid återvända hem.

Börja med en gång. Gå och sök efter jobb utomlands. Kolla efter vilka länder du vill flytta till. Bekymra dig inte för engelskan. Man kan mer än vad man tror egentligen, problemet är att man inte använder engelska så ofta i Sverige.    Bara åk. Va inte rädd för något. Skulle det skita sig, är det bara att komma hem igen.

Så fort jag har tagit min examen drar jag ut igen. Vägrar vara som alla andra. Ska ut och se världen!  Händer alltid en massa roliga saker utomlands!
    Ångrar att jag inte gjorde samma som dig, egentligen ville jag resa iväg redan efter gymnasiet men blev istället 6 år senare. Vet inte varför jag stannade, tror för att min omgivning var så negativ och sa det skulle vara så svårt. Ville inte vara en vilsen själ som flydde iväg, men nu i efterhand inser jag hur starkt det är att dra iväg. Och vad har man att förlora? Borde som sagt gjort det innan, men bättre sent än aldrig kanske.
  • Anonym (solen)

Men jäklar vad lätt det att fastna i tråkiga vardagen, vill åka och resa igen men då är det igen folk som är så negativa. Jag lyssnar för mycket tyvärr.. dumt ser jag nu.

Därför när jag reste senast sa jag absolut ingenting till någon, satte mig på ett plan och åkte iväg och folk tappa hakan när jag redan var ute från landet när jag hörde av mig Skrattande hihi

• For all I care

Känner lika. Inte bara att vardagen är så tråkig. Livet är tråkigt. Man jobbar, man har sina rutiner, man har barn och man känner sig låst. Man blev inte det man trodde sig ha ambition till att bli.
    Mitt liv är ett jäkla hamsterhjul och det är så tråkigt. Jag är såklart medveten om att man kan förändra sitt liv bara man vill så jag försöker få till en realistisk handlingsplan. Men nåt måste jag göra för annars kommer jag ta livet av mig innan 35 av ren tristess och så kan jag ju inte ha det.

Svar på tråden Mitt liv är så tråkigt.