• joric

Inte bajsat på 2 1/2 vecka!!

Min lilla tjej är 3 månader och 2 veckor gammal.
    Nu är det så att det var 2 1/2 vecka sedan hon bajsade senast.
    En läkare sa till mig att vissa barn som helammas inte bajsar på 3 veckor så därför har jag inte oroat mig för det så mycket.
    Men nu tycker jag att det har gått lite väl lång tid och har suttit och kikat runt på olika sidor och det står ingenstans att det kan gå så lång tid och ingen annan verkar ha varit med om samma sak.

Hon mår bra och verkar inte alls ha ont i magen eller så och går upp i vikt som hon ska.

Tänker ringa till Bvc imorgon men tänkte om det är någon som har nåt tips på vad man kan göra eller har varit med om samma sak?
    Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Inte bajsat på 2 1/2 vecka!!
  • Pyris

Jag tror nog inte du behöver oroa dig faktiskt, så länge hon inte tycks ha ont i magen eller du ser att hon försöker bajsa, men det inte kommer något.

• jmmm

provat att "ta tempen" på henne? brukar kunna hjälpa reflexen lite på traven

• joric
    Pyris skrev 2011-09-29 15:00:21 följande:
    Jag tror nog inte du behöver oroa dig faktiskt, så länge hon inte tycks ha ont i magen eller du ser att hon försöker bajsa, men det inte kommer något.
    Nä det känns som att så länge hon mår bra så borde det inte vara någon fara.
    Men man blir ju orolig för allt nu, speciellt eftersom det är första barnet :P
  • Lantani

Jag tycker de låter som lite väl långt tid. 2 veckor har jag hört är helt okej för barn som helammas, dock inte längre.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • joric
    jmmm skrev 2011-09-29 15:00:45 följande:
    provat att "ta tempen" på henne? brukar kunna hjälpa reflexen lite på traven
    Vaccinerade hon för lite drygt en vecka sen och då tog jag ju tempen på hon en massa eftersom hon fick feber men kom inget då. Men man kanske ska testa idag igen.
  • Pyris
    joric skrev 2011-09-29 15:04:48 följande:
    Vaccinerade hon för lite drygt en vecka sen och då tog jag ju tempen på hon en massa eftersom hon fick feber men kom inget då. Men man kanske ska testa idag igen.
    Det kan ju vara värt ett försök iallafall.
  • strojes

Ge henne lite massage på magen för att stimulera tarmarna. Sol och måne,vattenhjulet, böja benen upp mot magen med lätt tryck. Massagen brukar benämnas som kolikmassage för att den är bra mot magont. Här kan du läsa hur du gör rörelserna: minbebis.com/blogg/mariatheres/kolikmassage/

• joric
    strojes skrev 2011-09-29 15:21:20 följande:
    Ge henne lite massage på magen för att stimulera tarmarna. Sol och måne,vattenhjulet, böja benen upp mot magen med lätt tryck. Massagen brukar benämnas som kolikmassage för att den är bra mot magont. Här kan du läsa hur du gör rörelserna: minbebis.com/blogg/mariatheres/kolikmassage/
    Har gett henne massage men får pröva lite mer ikväll.
    Tack :)
  • joric
    Pyris skrev 2011-09-29 15:14:55 följande:
    Det kan ju vara värt ett försök iallafall.
    Prövade nu men ingenting :(
  • joric

Det var som att hon förstod att jag började bli orolig, det kom alldeles nyss ett stort lass med bajs!! :D
    Tänk att man kan bli så glad över en blöja full med skit! :P
    Hehe, tack för alla tips iaf :)

• Pyris
    joric skrev 2011-09-29 18:01:24 följande:
    Det var som att hon förstod att jag började bli orolig, det kom alldeles nyss ett stort lass med bajs!! :D
    Tänk att man kan bli så glad över en blöja full med skit! :P
    Hehe, tack för alla tips iaf :)
    He he he
Svar på tråden Inte bajsat på 2 1/2 vecka!!