Herpes från munsår..
Behöver skriva av mig och hoppas att jag får svar på en del av mina frågor.
Fick veta att jag har herpes, troligtvis typ 1 i underlivet, och känner mig så ledsen och arg!
Vet inte hur jag nu ska förhålla mig till sex och killar...har en sorts stadig sexuell relation och det är troligtvis han som smittat mig, men hur säger jag det?? Tänk om han inte tar det bra, vill kanske inte att han då ska veta detta om mig..och hur kommer det gå i framtiden?
Blir det bättre? Känner att jag går runt o tänker på detta hela tiden, vad hade jag kunnat gjort annorlunda, kan jag stoppa det? Är jag dömd till att använda kondom resten av mitt liv? Eller bara under utbrotten?
Har ju alltid varit försiktig, och när jag väl inte haft kondom verkligen kollat med killen...men som sagt, många vet ju inte att de har det, jag själv kan ju vara en av dom och nu när stress och förkylningar samt en allergiuppkomst inträffar kan det kanske ha btutit ut...(inte jättetroligt då jag varit sjuk innan)
I början gjorde det ont att kissa, ömmade och hade problem att sitta, cykla osv. Känner mig smutsig och vet inte hur jag ska leva med detta, hitta någon som vill vara med mig?
Hur lever man med detta? Är det möjligt att jag inte får något mer utbrott (detta är mitt första och som jag förstått det, inte jättesvårt, dock hade jag feber en kväll och som sagt svårt att gå, sitta, ont vid toabesök)? Vill inte förringa mina symptom eller andras, men barnmorskan sa att det gått för lång tid för att få medicin...(drygt en vecka sen jag fick feber och kände de första blåsorna, visste dock inte att det var detta, eller ville inte)
Kan man hoppas på ett botemedel?
Känner mig arg, på mig själv, hur kunde jag vara sååå dum, såg ju att han hade ett munsår??? Tänkte inte alls på det i stundens hetta?
//Orolig
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 07:03
Vill bara säga jättemycket tack till alla svar och berättelser! Det hjälper fast jag just nu är superledsen och lite "off my game".
Tycker det är jättejobbigt det här med att berätta för min sexpartner. Vet inte hur jag ska lägga fram det, vad jag ska säga osv. Problemet är ju oxå att vi inte bor i samma stad och kommer inte ses på flera veckor än. Så det är ju telefon som gäller, eller sms fast det är fegt...Skulle uppskatta tips...detta hänger över mig!