• Thegran

ridhjälm till 3åring

någon som har tips på var man kan köpa ridhjälmar till små barn? Helst på nätet - har inte så värst många hästbutiker i närheten.

• Svar på tråden ridhjälm till 3åring
  • Järnsaxa

Kolla på hooks.se (Hööks). Har för mig att dom har mindre hjälmar där :)

• Baryk

De är ganska svåra att hitta över huvud taget måste jag ju säga. När jag skulle köpa till mina barn lyckades jag inte hitta någon på nätet, utan fick ta det när jag kom i närheten av närmaste större stad. Det är väldigt individuellt hur stora huvuden barn i den åldern behöver, så jag skulle nog försökt prova mig fram till rätt storlek direkt i butik ändå. Mina barn var rätt olika iaf. Den större fick en hjälm redan som ettåring, den fick vi byta ut när han var tre. Då var lillasyster ett år, men på hennes lilla huvud var hjälmen för stor...

• Baryk
    Baryk skrev 2011-09-29 20:25:30 följande:
    De är ganska svåra att hitta över huvud taget måste jag ju säga. När jag skulle köpa till mina barn lyckades jag inte hitta någon på nätet, utan fick ta det när jag kom i närheten av närmaste större stad. Det är väldigt individuellt hur stora huvuden barn i den åldern behöver, så jag skulle nog försökt prova mig fram till rätt storlek direkt i butik ändå. Mina barn var rätt olika iaf. Den större fick en hjälm redan som ettåring, den fick vi byta ut när han var tre. Då var lillasyster ett år, men på hennes lilla huvud var hjälmen för stor...
    Fast det verkar ju som att flera lyckats hitta på nätet också. Flört
  • Camilla01

Jag köpte den rosa på Börjes som är reglerbar runtom till min tre åring och hon älskar den =)

• LitenIsa

Kanske ska tillägga att hon har stl xs/s. Går att spänna ut den med en ratt i nacken och har för mig att den stl är från 48-52cm.

• Thegran

Tack för tipsen! Ang storlek antar jag att det bara är att mäta huvudet?
    Eller prova hjälm på ridskolan och kolla storleken på den?

Dottern ska börja rida i knattegrupp efter jul, så tomten kommer bl.a med en hjälm ;)

• Thegran
    LitenIsa skrev 2011-09-29 20:27:14 följande:
    Kanske ska tillägga att hon har stl xs/s. Går att spänna ut den med en ratt i nacken och har för mig att den stl är från 48-52cm.
    tack för tipset, har kollat in den på nätet :) Ni är nöjda med den alltså?
  • Thegran
    Järnsaxa skrev 2011-09-29 20:25:08 följande:
    Kolla på hooks.se (Hööks). Har för mig att dom har mindre hjälmar där :)
    njae, Hööks har bara den klassiska JOFA hjälmen, som är ful som stryk och de dottern har provat fungerar inte. själva hjälmen passar bra, men öronbyglarna gör att remmen under hakan hamnar alldeles för långt ner så hjälmen sitter liksom inte fast som den ska...
  • LitenIsa
    Thegran skrev 2011-09-29 20:31:51 följande:
    tack för tipset, har kollat in den på nätet :) Ni är nöjda med den alltså?
    Vi är jättenöjda med hjälmen. Elivia valde själv den blåa och är nöjd med den.
  • mamma till tre busungar

Länken funkade inte

Den:

• Thegran
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-29 20:45:58 följande:
    De här har superbra grejer till de  minsta ryttarna!

www.minirider.se/

Har handlat där och varit mycket nöjd!
    Tack, hittade precis den sidan! Ska köpa ridbyxor och ridstrumpor därifrån :) ev hjälmen också.

det har alltså fungerat bra med betalning och leverans och så därifrån?
  • mamma till tre busungar
    Thegran skrev 2011-09-29 20:48:13 följande:
    Tack, hittade precis den sidan! Ska köpa ridbyxor och ridstrumpor därifrån :) ev hjälmen också.

det har alltså fungerat bra med betalning och leverans och så därifrån?
    Vi var i deras butik som de har på sin gård då vi inte bor jättelångt därifrån och beställde alltså inte på nätet. Så den frågan kan jag inte svara på

Vi var iaf mycket nöjda med de saker vi köpte! 
Svar på tråden ridhjälm till 3åring