• NannaLi

Hur fick du bort din gravidmage?

Det har visserligen gått några år sedan jag födde barn, men nu har jag en lite överflöd som jag gärna vill bli av med. Jag vill att magen ska bli platt, så jag slipper känna den dåliga självkänslan som jag har. 

Hur lyckades ni? 

• Svar på tråden Hur fick du bort din gravidmage?
  • MammasSmåHjärtan

jogga i lungt tempo och massera massor och typ nyp på fettet på magen så fettcellerna får ordentlig cirkulation ! detta ska du helst göra varie dag då kommer du märka skillnad  :D jag har själv gjort så då jag hade en liten valk som vägra försvinna trotts dessa JÄVLA situps :D

• cpOFFER
    NannaLi skrev 2011-10-02 15:47:28 följande:
    Situps ska man tydligen inte göra. 
    varför?

man ska både förbränna genom kondition samt träna aktuellt område så jo, sit-ups och andra magövningar går jättebra. 
    Perspektivsskärpa: Väljer du att se på saker annorlunda, kommer sakerna snart se annorlunda ut.
  • NannaLi

För att när man är gravid, delar sig magmusklerna i två delar.
    Situps tränar bara de yttre delarna av magen.
    För att få en platt så ska de inre musklerna tränas (som t.ex. jobba i lugnt tempo/gå i snabb takt). 

• cpOFFER

Men för att de ska gå ihop igen efteråt tränar du de yttre också

• NannaLi

Ja, jag vet inte. Det är vad jag har fått höra från diverse tränare?

• MammasSmåHjärtan

träna med gördel som håller ihop magmusklerna och vänta ca 8-9 månader innan ni börjar med situps!
    använd en sådan så mycket du kan då brukar det bli bättre :D

• kamomillmilla
    NannaLi skrev 2011-10-02 15:54:47 följande:
    För att få en platt så ska de inre musklerna tränas (som t.ex. jobba i lugnt tempo/gå i snabb takt). 
    Alla får dock inte delade magmuskler, jag fick inte det. Kan man lätt känna efter.

Favoritar, vill också veta hur folk lyckas bli av med den Skrattande
  • NannaLi

Aldrig hört talas om att man kan använda gördel, men det låter ändå logiskt. 

• NannaLi
    kamomillmilla skrev 2011-10-02 18:05:00 följande:
    Alla får dock inte delade magmuskler, jag fick inte det. Kan man lätt känna efter.

Favoritar, vill också veta hur folk lyckas bli av med den Skrattande
    Hur känner man av sådant?

Jag har ju liksom en mage som putar lite. Det är inte mycket, ser rätt bra ut ändå (lite måste man ju boosta sig), men tillräckligt för att jag vill göra något åt det. De byxor som jag har, kommer jag i.. men kan inte knäppa igen pga magen (eller så "väller" det lilla jag har över byxkanten) 
  • kamomillmilla
    NannaLi skrev 2011-10-02 18:15:40 följande:
    Hur känner man av sådant?

Jag har ju liksom en mage som putar lite. Det är inte mycket, ser rätt bra ut ändå (lite måste man ju boosta sig), men tillräckligt för att jag vill göra något åt det. De byxor som jag har, kommer jag i.. men kan inte knäppa igen pga magen (eller så "väller" det lilla jag har över byxkanten) 
    Lägg dig på golvet, upp med benen på typ soffkanten och intag situps positionen. När du ligger ner och lyfter upp axlarna som om du vore påväg upp så kan du känna i mitten av magen typ. En skåra bildas och får du i två fingrar på bredden så har du delade magmuskler.

Bestämmer du dig för att köpa en gördel så köp en storlek mindre än vad du brukar ha i vanliga fall, ett tips jag fick när jag köpte min. Glad
  • Liniz77

Googla på tuplermetoden bäst om man vill bli platt samt övningar för de inre magmusklerna. Fick mitt fjärde barn för 3 mån sen o jag är platt.

• Jagsjälv
    NannaLi skrev 2011-10-02 15:54:47 följande:
    Man ska göra plankan för att stärka hela muskelkorsetten runt om liksom. Du stärker musklerna innifrån.
Svar på tråden Hur fick du bort din gravidmage?