Ni med barn som har lite trassligt hår (svårt att kamma ut)?
Då barnet har badat hur gör ni för att det inte ska bli så trassligt?
Någon som har tips?
Då barnet har badat hur gör ni för att det inte ska bli så trassligt?
Någon som har tips?
vi borstar håret innan vi badar och sen så borstar vi det inte förrän det är torrt.
Spraybalsam! :)
Massor med spraybalsam och kammar försiktigt.
Vi har Serum från Revlon och en slags olja från Oufluido samt Detangler från Revlon som vi varvar med. Dessutom blir det fantastisk kvalitet på håret. Blir håret svårt att kamma ut mellan tvättarna har vi Hemp shine spray från Alterna i innan vi reder ut det.
Oh..glömde...klipper topparna ca var 8 vecka för att slippa så mycket trassel som möjligt.
Ett ordentligt spraybalsam och en utredande borste från frisören. "Vanligt" från typ ica funkar inte alls lika bra. Tror vi har nåt från Schwarzkopf just nu.
Har också hört att en sån där bred "pensionärskam" (ja jag säger så bara för att min mormor har en), de ska visst också vara bra på trassligt hår!
eleven.se/tangle-teezer-utredningsborste-8556.html Bästa hårborsten som inte luggar barnen! Här använder hela familjen den hårborsten och alla barn kammar håret utan minsta pip!
Borstar håret noga innan det tvättas och väntar sen tills det torkat lite innan vi borstar det igen. Dottern tvärvägrar numera att använda nåt annat än tangleteezern!
Vi använder vanligt balsam, och tangleteezer.
Jo, jag har ett helt vanligt balsam också (ett BRA!), men faktum är att när hon tvättar håret hos sin pappa så glömmer de att använda balsam/spraybalsam och det funkar ändå bra med "bara" tangle teezer.
Har klippt det kort och då slutade det trassla =)
Natusan Kids Spraybalsam är bäst!!! Bara att handdukstorka håret, spraya sen borsta. Var försiktig med golvet bara, det kan bli snorhalt! Jag brukar stå över en matta.
Finns billigt på Ö&B.
Ända sen hon var typ 1.5 har jag alltid använt vanligt "vuxenbalsam" till min äldsta dotter som är 5 år och som har jättelångtoch tjockt hår. Det GÅR INTE att få ut det med barnbalsam el spraybalsam, dessutom förtjänar hennes fina hår riktiga frisörprodukter Fattar inte varför barn med underbart hår ska behöva ha skitgrejer bara för att de är barn (?).
På syskonen som har tunnare hår har vanligt spraybalsam för barn funkat.
Silikon har oxå varit bra på stora tjejen och håret har varit torrt och har måstat redas ut.
Nu när så avancerade grejer som silikon kommit upp...
Mycket bättre: Silikonbaserat glidmedel. Alla som provat blir helt frälsta. Jag använder Apotekets. Tar i det (inte för mycket!) när håret är fuktigt. När håret är torrt så blir det jättemjukt och fint. Första gången satt jag och drog fingrarna genom håret oavbrutet en hel kväll.
Är barnen läskunniga bör ni kanske peta bort etiketten...