• Anonym (Kissnödig)

Ni som haft urinvägsinfektion - Hjälp!!!

I måndags började jag känna mig kissenödig, svullen buk o lite smärtor...allt förutom kissnödigkänslan försvann efter ca. 2 dagar.

Idag har jag sprungit på toa hela tiden och nu ikväll började det även blöda varje gång jag kissat och verkligen svida som fan i slutet när de sista dropparna droppat färdigt.

Under dessa dagar har jag verkligen druckit vatten och c-vitamin som jag läst ska hjälpa men nu när det blivit värre (i o med att det blöder) efter femte dagen får jag väl ringa vårdcentralen imorgon.

Så jag undrar nu, ni som fått antibiotika mot urinvägsinfektion..hur lång tid tog det innan besvären började avta?         

• Svar på tråden Ni som haft urinvägsinfektion - Hjälp!!!
  • NKmamma

Det tar 3 dagar innan antibiotikan börjar verka så 3-4 dagar ungefär.

Jajamen
  • Anonym

Oftast får man effekt efter bara någon dag.

• roffe

Jag kände skillnad efter 2, men efter 4 dagar var allt det onda och kissnödigheten borta :) 

• FrökenCarlsson

För mig börjar antibiotikan hjälpa nästan direkt, typ en dag, så antar att det är olika.. O då har jag haft det mååååånga gånger..

• Anonym (Kissnödig)

Blir det inte det minsta bättre dagen efter? :( uschh va jobbigtt at veta att jag får gå i 3-4 dagar till med värk o att det ska svida så :(

Finns det ngt du gjorde som påskyndade det hela? 

• Anonym (Kissnödig)

Åhhh nu kom hoppet tillbaks! Ska ringa vårdcentralen så fort jag vaknat imorgon :)

• roffe

Tranbärsjuice gör att fler bakterier inte ska kunna fastna. Så jag drack typ 2 såna paket. Fyfan va äckligt det var. Men tillslut tyckte jag nästan om det haha :)

• Ruby01

Skynda dig till vårdcentralen om det tom blöder, så att det inte har gått upp i njurarna redan! Tyvärr har jag inget positivt att lugna dig med när det gäller hur fort symptomen går över, jag fick antibiotika men hade kvar symptomen i en månad, och sedan fortsatte det, visade sig att jag inte hade blivit av med det, att medicinen inte hade funkat. Fick ny sorts antibiotika och då funkade det.

• IntheSky

Ibland har jag kännt stor skillnad efter en dag. Pröva att dricka mkt vatten, såklart, eller tranbärsjuice.

• Aiva

Dagen efter kändes det mkt bättre. Helt symtomfri efter 2 dagar.

Svar på tråden Ni som haft urinvägsinfektion - Hjälp!!!