• Anonym (Funderaren?)

Hur är en tjejaktiv i sängen?

Ja hur ska en tjej bete sig i sängen?
    Beskriv gärna tack.

Hur ska man göra för att vara aktiv när man blir påsatt bakifrån?
    Missionären? Gnida med höfterna och kyssar men mer?
    Rida? Sitta och guppa/gnida sig, stöna o slänga med håret?
    Köksbordet? Vad gör man då?
    Sked? Hur är man aktiv då?

• Svar på tråden Hur är en tjejaktiv i sängen?
  • Nyfiken gul

jag som själv är tjej kan ju bara utgå från hur JAG gör

Jag juckar med i rörelserna och möter alla stötar -
    Jag underlättar för honom att komma åt bättre genom att göra mig så smidig som möjligt och följa hans rörelser och på så sätt läsa av hans kropp och följa med i vad han gör
    Jag smeker mig själv och ökar spänningen och upphetsningen för oss båda
    Jag smeker honom och ökar spänningen och upphetsningen för oss båda
    Djupa hungriga kyssar
    Ögonkontakt

Att vara mentalt närvarande är också viktigt - att INTE ligga och stirra i taket och räkna minuter  utan att verkligen vara 100% närvarande där och då just då. Då är man också aktiv om min partner märker min respons direkt.

Ska man stöna eller säga något eller slänga med håret -   det ska endast göras om jag verkligen menar något med gesten - det ska INTE bli nån porrfilm av det hela så man bara säger en massa repliker -  jag ska KÄNNA min kåthet om jag ska säga det eller stöna - och jag stönar för MIN skull - inte för att man "ska" göra det

Att vara aktiv är också att jag tar egna initiativ - kanske avbryter för att själv föreslå en annan ställning eller avbryta för att ge oralsex tex

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

det viktiga är att det inte får bli teater

ha inte bråttom utan ta er tid att verkligen njuta av det ni gör, spelar ingen roll att ni kör missionären i 25 minuter, huvudsaken är att ni tycker det är skönt och att ni båda tar för er av varandra under den tiden.

Jag som är tjej själv tycker också det är viktigt att vi vågar säga att vi njuter, att det är skönt, att det är något vi går igång på också.

• och

Jag föredrar att hon gör det hon blir tillsagd att göra. Drömmer

• Johan70

Det finns inga generella svar. Olika män gillar olika saker. Det kan också passa med olika sätt från gång till gång, någon gång vill man ta det lugnt och mjukt, en annan gång vill man göra det hårt och hetsigt.

I de flesta fall löser det sig, om man är lyhörd mot sin partner. Att vara mentalt närvarande är som sagt viktigt, och att visa att man tycker om det man gör - på riktigt.

• Anonym (hon vill)

Hon är attraktiv när hon vill ha skönt och låter allt ske, eller även tar för sig. Gnyr, tjuter ut sin lust. Lyfter benen väldigt högt i missionären. Svankar när hon står på alla fyra. Vet hur man håller i en styv lem. Har graciösa fingrar som håller och smeker de rätta ställena på skaftet och roten...samt vissa delar av pungen, Jag har flyt, min tjej är perfekt på alla plan.

• Anonym (=P)

Är också tjej
    När ni gör det bakifrån kan du hjälpa till att stöta, man kan också spänna musklerna där nere, alltså göra knipövningar så det blir tajtare. De här musklerna hittar du lättast om du kissar och bestämmer dig för att hålla dig igen, musklerna du använde då är det. Spänn dem när han stöter in och slappna av när han är på väg ut ;)

Missonären kan man lägga upp fötterna och krama dem om ryggen på killen, ett annat bra tips är att ta tag i killens rumpa och dra in honom.

Sked kan man göra saker med benen, kan ha dem sammanflätade eller ha ena benet över killens.

Tycker man är aktiv som tjej när man rider, då bestämmer du takten, ett tips jag fick från kompisar var att luta sig lite bakåt, annars kan man testa och rida med ryggen mot killen. Prata dirty brukar också vara en hit, Annars kan du retas lite med att grensla honom och bara låta ollonet glida in lite grann.

Har aldrig gjort det på köksbordet men tycker det låter kul =P

Kör på och hoppas du fått lite nytta av tipsen =D

• lille Birger
    Anonym (Funderaren?) skrev 2011-09-29 22:30:42 följande:

Hur ska man göra för att vara aktiv när man blir påsatt bakifrån?

Svanka med ländryggen, rör dig fram och tillbaka och släng med håret.
  • Anonym (Gurkan)

Gillar när tjejer tar initiativ själva, i alla fall då och då.
    Det gjorde inte mitt x och sedan fick man höra att allt du tänkte på var sex....vi hade det en gång i månaden.....ca 

• Anonym (Funderaren?)

Tack så jätte mkt snälla ni! Nu har ja massa ideé i skallen :D

• Anonym (A)

Men vaddå slänga med håret osv... Det handlar ju om att njuta, inte att se ut som OM man njuter. Man ska vara sig själv och njuta på det sätt som är äkta för en. Är man undergiven ska man inte leka dominant för att passa någon. Är man passiv i sängen ska man inte spela aktiv. Det är bättre att fokusera på att hitta sitt eget sätt och att hitta en synk ihop än att försöka leva upp till något. Att låtsas att en ställning man halvgillar ger en kåtslag blir fel i längden även om det skulle se hett ut på film. Lyssna inåt på hur sexet känns för dig och vad som får dig att njuta. Var lyhörd för vad som får din partner att njuta. Skit i hur du ser ut när du knullar.

• Anonym
    och skrev 2011-09-29 23:31:25 följande:

Now we´re talking :)
  • Anonym (Gurkan)

Porrfilms stön och ''spelande'' är avtändande. Gillar inte heller tjejer som ''tror'' att de måste skrika eller stöna högt för att det skall vara bra.
    Lite kontroll med tanke på grannar och barn i huset kan vara taktfullt.....Tyst

• Anonym (sexy)

jag tror ju lixom att om man är jättekåt själv o riktigt njuter, berättar hur skönt det känns o hur man älskar hans kuk,,bla bla.mm. så kåtar man upp varandra mycket, man blir ju upphetsad av att se den andra bli upphetsad av en själv etc. Men det ska vara äkta annars blir det dålig sex.

ställningarna spelar igentligen ingen alls roll om man gör det åvanstående, regelrättsamlag eller oralsex gör detsamma. se någon smeka sig själv lite åxå kan kåta upp.

• Anonym
    Anonym (A) skrev 2011-09-30 19:52:35 följande:
    Men vaddå slänga med håret osv... Det handlar ju om att njuta, inte att se ut som OM man njuter. Man ska vara sig själv och njuta på det sätt som är äkta för en. Är man undergiven ska man inte leka dominant för att passa någon. Är man passiv i sängen ska man inte spela aktiv. Det är bättre att fokusera på att hitta sitt eget sätt och att hitta en synk ihop än att försöka leva upp till något. Att låtsas att en ställning man halvgillar ger en kåtslag blir fel i längden även om det skulle se hett ut på film. Lyssna inåt på hur sexet känns för dig och vad som får dig att njuta. Var lyhörd för vad som får din partner att njuta. Skit i hur du ser ut när du knullar.
    Det är klart att man inte ska spela men man kan gärna visa att man har skönt.
    Det räcker med att möta blicken, kyssas intensivt eller säga när något känns bra.
    Visa närvaro helt enkelt. Det är rätt frustrerande att ligga med en som är helt passiv.
    Tänk dig att rida en man som ser ut som om han somnat. Jag tror att det skulle kännas rätt fånigt.

Jag hade en sambo som såg ut som om hon låg och tänkte på annat när vi hade sex.
    Enda sättet att få en reaktion var att göra nåot hon inte gillade. Då sa hon "inte så".
    Frågade jag om hon ville sluta sa hon "Nej, det är skönt" men jag fick aldrig någon ledtråd om vad hon gillade. Bara vad hon inte gillade. Det kändes med tiden som om hon var ett redskap jag onanerade med.
  • Anonym (hell yeah)
    och skrev 2011-09-29 23:31:25 följande:

I'm game... Flört
Svar på tråden Hur är en tjejaktiv i sängen?