• Indigobarn

Har valt rosa tapeter till pojkrum...

Ja, nu vet jag att många kommer att tycka att jag inte har alla hästar hemma Drömmer...men iaf, jag skulle välja tapeter till barnens rum och lite sådär impulsivt valde jag igår..nu undrar jag vad jag tänkte!

Min son tycker om rosa, så jag valde rosa tapeter till honom. Jag blev helt kär i tapeten och var helt övertygad om att det var den finaste tapeten jag sett...idag undrar jag vad i hela världen min plan var...hur inreder jag rummet nu? Att inreda att prinsessrum är ju inte svårt, men det är ju inte min plan...
    Finns det någon som har ett rosa rum till sin son?
    Jag tror att jag behöver lite inspiraton...vilka färger kan jag använda. Tapeten skimmrar, om man står nära ser man att det är ett litet payslie-mönster som skimmrar lite..nästan pärlemo-aktigt, eller metallic, skulle man kunna säga. Golvet är ljust lönn-laminat.

Hur får jag det till ett härligt icke prinsessrum? Min son är 4½ år.

• Svar på tråden Har valt rosa tapeter till pojkrum...
  • Perry the Platypus

Åh, vad mysigt!!

Vad har du för möbler till honom?

*gäsp*
  • C060908

Lime/ljus Gröna och vita möbler? Finns en fin matta på ikea.. Hampen i grönt tycker grönt och rosa är väldigt fint ihop Sen finns det ju svarta lack hyllor också på ikea om du vill göra det lite "tuffare"

• Indigobarn

Han har inte haft eget rum innan, så nu finns det lite att välja på. Allt går ju att måla om tänker jag. Inget är kantigt...älskar mer gamla 50-tals byråer, och har finns 2 olika växasängar att välja på, en vit, en gammal gammal växasäng i trä. Jag har ett gammalt skrivbord (har varit ett sminkbord en gång i tiden, snirklit på sidorna.

• kickan89

Jag tycker att grönt och rosa kan vara fint ihop. Det blir ju dock lite prinsesstårta över det. Blått och rosa är också fint ihop tycker jag. Annars funkar ju såklart svart, vitt eller träfärgat :)

• Perry the Platypus

Jag hade nog valt mörka träslag till ett rosa pojkrum. Vinröd gardinkappa eller rullgardin till kanske?

*gäsp*
  • Indigobarn

Jag tycker inte alls om svart i inredning, men grönt var jag lite inne på. Kan man blanda träslag, med tanke på att golvet är så himla ljust? Jag tänker lite mer mjukare grön än lime...mer ljus äppelgrön...att måla byrån i det, för att bryta av lite.

• Indigobarn
    Perry the Platypus skrev 2011-09-29 23:29:54 följande:
    Jag hade nog valt mörka träslag till ett rosa pojkrum. Vinröd gardinkappa eller rullgardin till kanske?
    Ahh, intressant. Det blir m a o miott största projekt, detta rum. Vi flyttar nämligen till större så alla barnen får egna rum och de andra rummen blir ganska så lätt match...men det här rummet. Då blir det att dra hem tygprover och färgprover hör jag.
  • Loriyana

Som andra redan har skrivit, grönt passar jättebra till rosa. Jag hade satsat på vitt + grönt. Du kan köra med en mörkare grön för att bryta av allt det ljusa.

• Babyystar

Turkost passar superbra till rosa tycker jag! :)

• Adamama

Om du gillar rosa och vitt och pasteller och lite retro gillar du nog Tipsy Tessies inredningsstil. Hon har en blogg och har lagt ut bilder på sin ena pojkes rum. Ljust, men ändå färgglatt. Grönt och turkost. Hade funkat med rosa bakgrund också.

http://tispsytessie.blogspot.com/2011/09/leos-rum.html

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • linas fina

Jo jag tycker du visst har alla hästar hemma! Varför ska man välja bort en färg man gillar beroende på vad man har mellan benen. 
    Jag har en dotter och tycker inte heller om prinsessrum, hon har gula väggar med ceriserosa och orange detaljer. Det behöver inte vara prinsessa bara för att det är rosa.
    Vet en som har ett rosa rum med gröna och vita detaljer, det är fint. 
    Så grönt är mitt tips.

• jj81

Varför skulle du inte ha alla hästar hemma p.g.a detta Kan bli jättefint.

Mitt tips är att köpa en riktigt färgglad matta i en massa olika färger. På så vis kan du ta upp dessa färger i resten av inredningen och använda de färger du vill. 

• Trolovade

Min son tycker också om rosa, är iof bara lite över 2 år, tycker att det är kul att du vågade och hoppas att han blir nöjd, jag skulle själv inte våga tror jag...

• linas fina
    Trolovade skrev 2011-10-13 14:03:14 följande:
    Min son tycker också om rosa, är iof bara lite över 2 år, tycker att det är kul att du vågade och hoppas att han blir nöjd, jag skulle själv inte våga tror jag...
    Vad kan hända? Flört
  • Irme

Färger spelar väl ändå ingen roll. Inred med de färger som din son gillar. Man måste inte alls lägga till mörka "killiga" färger bara för att väggarna är rosa. Eller känns det bättre då?

Svar på tråden Har valt rosa tapeter till pojkrum...