• Anonym (förtvivlad)

hyra på frisörstol

hej! vi ska få ny hyra på salongen jag jobbar på. 8600kr/mån excl.moms. inkomsten ligger på ca 35-40000 i månaden. resten går ju till skatt o moms, färger, permanent, mm kan denna hyra verkligen vara skälig??? denna salong ligger i en liten skitort, så det är inget guldläge... dessutom jobbar jag inte heltid, ca 80% har i bästa fall kunnat ta ut ca 12-15000 i lön, men nu kommer jag få lönesänkning... dessutom är jag gravid, o kommer ju inte palla med att jobba 10-12timmars pass längre. det kommer att sluta med att allt jag jobbar in kommer att gå till mina utgifter... hur ska jag göra?? hur mycket betalar ni andra, o vad får ni in? snälla ta er tid att svar så jag kan ta upp detta med mina hyresvärd. tacksam för svar!

• Svar på tråden hyra på frisörstol
  • Anonym (tyvärr)

Man blir sällan rik som frisör. 

• Anonym

Det låter väldigt dyrt. Hittade en annons på en stol i centrala Uppsala i modern frisering för 5500 kr/månad.

• Anonym (förtvivlad)

5500 i centrala uppsala... undrar vilken salong det kan vara... kan tänka mig att dom har lite dyra priser än oss, o därmed får in mer... fan, det är ju stor skillnad... någon annan som kan hjälpa mig?

• Anonym

Jag vet inte om hyran är för hög eller inte, däremot tycker jag inte att det du kunnat ta ut hittills på att jobba 80 procent, det vill säga 12 - 15 00 är så lite. Frisör är ju inget yrke som kräver högskoleutbildning och med tanke på det är det en hyfsad lön, skulle jag vilja säga.

Däremot är det ju inte roligt om du nu i praktiken kommer att få en lönesänkning. Det förstär jag verkligen att det svider!! Hoppas det löser sig på något sätt.

• Anonym (förtvivlad)

jag har jobbat i tolv år, högskoleutbildning el ej, jag lägger mkt pengar på kurser o dyl för att utbilda mig hela tiden, så det är ju skitsnack tycker jag.

• Anonym

Ja du får givetvis tycka vad du vill, men det är ändå inte någon direkt dålig lön om man bara jobbar 80 procent och inte har någon högskoleutbildning. Det var inte menat som någon förolämpning, bara som ett konstaterande.

Svar på tråden hyra på frisörstol