• Anonym

NÅGON som lyckats rädda relationen?

Vi har sen i somras glidit längre och längre ifrån varandra.
    Närheten har sakta med säkert upphört, tjafs om barnuppfostran och annat har byggt upp en mur och irritation mellan oss.
    Det var säkert två månader sen jag sist fick en puss när han kom hem från jobbet. 
    Genom några ogenomtänkta(?) kränkande ord gjorde han nyss slut på mitt sexuella självförtroende och därmed även min sexlust.
    Vi undviker varandra här hemma, tar omvägar för att slippa råka snudda vid varandra.
    Vi har inte pratat om detta, utan bara sett på när allt rasat bit för bit.
    Tills igår kväll, då han tog upp det och sa att vårt förhållande är helt dött och han funderar allvarligt på att separera.

Jag har gråtit hela natten och i morse när han åkte till jobbet fick jag en ångestattack.  Min mamma fick hämta barnen, jag vill bara försvinna från allt.
    Jag har knappast haft några kärlekskänslor för honom den senaste tiden, men jag vill inte förlora honom, jag vill att det ska bli bra!

Är det någon endaste som varit med om liknande och lyckats fixa det?
    Vi har gått igenom flera jobbiga saker under förhållandet, dock ingen otrohet eller liknande.
    Jag har nyligen fått diagnosen depression  och börjat med antidepressiv medicin för en vecka sen.
    Vet inte hur jag ska klara detta!

• Svar på tråden NÅGON som lyckats rädda relationen?
  • Anonym (svårt)

Vi gick igenom en stor kris i vårt förhållande. Inte samma som ert, men ändock en stor kris, vad som räddade oss var att vi ringde till Råd och stöd och fick komma på familje/parrådgivning. Det var en stor lättnad att få någon annan, utomstående och klartänkande, att hjälpa oss att sätta ord på känslor, att lyssna på varandra och ge oss stöd i att ta vår relation framåt. Sedan dess har vi en helt annan relation, den är öppen och mottagande!

Mitt råd är att ta hjälp om ni har ett förhållande ni vill kämpa för (man måste vilja, annars är det nog lönlöst). Vill man så finns där någonting att arbeta mot. Lycka till!  

• Anonym
    Anonym (svårt) skrev 2011-09-30 08:17:36 följande:
    Vi gick igenom en stor kris i vårt förhållande. Inte samma som ert, men ändock en stor kris, vad som räddade oss var att vi ringde till Råd och stöd och fick komma på familje/parrådgivning. Det var en stor lättnad att få någon annan, utomstående och klartänkande, att hjälpa oss att sätta ord på känslor, att lyssna på varandra och ge oss stöd i att ta vår relation framåt. Sedan dess har vi en helt annan relation, den är öppen och mottagande!

Mitt råd är att ta hjälp om ni har ett förhållande ni vill kämpa för (man måste vilja, annars är det nog lönlöst). Vill man så finns där någonting att arbeta mot. Lycka till!  
    Tack för ditt svar!
    Min sambo vet inte om han orkar kämpa.  Han mår inte heller bra, tror han går igenom någon slags kris personligen också.   Igår när vi äntligen pratade om detta, sa han att han frågat sig själv varje kväll när han kommer hem från jobbet  "är detta allt, är det så här det ska vara resten av livet?" 
    Vi har en ettåring tillsammans, och varsitt äldre barn från tidigare relationer.  Våra äldre barn är inte överens, utan bråkat ständigt.  Detta tär också, då han har en förmåga att försvara sitt barn och jag mitt.
    Dessutom har hans barn börjat säga att h*n vill stanna hos mamma när h*n ska hit, och han är oerhört frustrerad och ledsen över det, och jag vet att han inom sig skyller det på oss. 
    Ja, det är en massa jobbiga saker som tagit oss dit där vi är nu.
  • Anonym (a)

Jag minns så väl hur det va. Vi gick igenom nått liknande för 1 år sen. Dock sa vi inte mycket elakt till varandra, vi slutade bara att prata, kramas, pussas. Istället blev vi som två vuxna människor med varsitt liv i samma lägenhet. Det var tragiskt och vi var båda ledsna i perioder, men visade det sällan för varandra. 

Vi löste det genom att bryta upp. Jag fick nog av luftslottet, packade väskan, lägenheten såldes och vi började om på varsitt håll. Det var vår räddning. Det dröjde inte många månader innan vi insåg hur mycket vi älskade varandra. Vi flyttade ihop igen för några månader sen och så bra som vi har det nu har vi aldrig haft det.

Jag tror att för varje dag man snurrar med i den onda cirkeln blir det svårare att hitta något nytt tillsammans.

LYCKA TILL 

Svar på tråden NÅGON som lyckats rädda relationen?