• Piggelin

Problem med sufflett till sittdel Kronan

Har precis bytt från ligg till sittdel på min Kronan duovagn, köpt i maj i år.
    Men, får inte till suffletten när min dotter har liggläget!! Den vill inte "haka" fast så den bara hänger slappt.
    Fick tillslut till det utan henne i, men så fort jag la ner henne igen så "lossnade" suffletten igen. Lossade på tryckknapparna och fick den tillslut spänd över vagnen - men så ska det väll inte vara?
    vet inte om jag gör nåt fel?

Mejlade kronan, men så löste jag ju det (trodde jag). Men hon bad om bilder alternativt att jag skulle komma in...
    men vill höra först om fler upplevt detta problem.

• Svar på tråden Problem med sufflett till sittdel Kronan
  • ami

Jag har inget svar, men vill fråga dig om jag får.. Det finns bara två lägen i sittdelen, liggande + sittande? Hur funkar det tycker du? Annars är man ju van vid att ha ett mellanläge.. Funderar på att köpa en kronan nu till vintern, men blev lite avskräckt när jag läste detta..

• Piggelin

Jag tycker det funkar jättebra! Hon ska ju sitta lr ligga...:) sen är sittdelen supermysig vilket jag tycker många andra vagnar inte är.

• ami

Ha, har precis köpt en kronan duo som kom idag. Använder sittdelen. Samma problem som du. Suflett som inte fastnar i uppfällt läge. Dessutom är hela chassit SNETT! Morr..

• Piggelin
    ami skrev 2011-10-13 19:37:34 följande:
    Ha, har precis köpt en kronan duo som kom idag. Använder sittdelen. Samma problem som du. Suflett som inte fastnar i uppfällt läge. Dessutom är hela chassit SNETT! Morr..
    Jag har fått till det, de är en viss teknik men nu funkar det jättebra! Jag drar längst fram och trycker lite lätt neråt så den "klickar" i........vet inte hur jag ska beskriva det men typ så
    Snett chassi? Ring och prata med dom, otroligt bra kundservice!!
  • ami

Jo, vi ska ringa. Ska genast testa din teknik med sufletten. Får fråga; Hur har du sufletten bak.. Apfult ju. Får inte till det. Sen stör jag mig på huvudskydd? som kommer att vara i vägen för Liten i sittande om hon växer det minsta mer. Synd att det inte går att knäppa bort i sittläget då det inte fyller nån funktion mer än att förkorta rygghöjden rejält. Nu har jag gnällt färdigt ;)

• Piggelin
    ami skrev 2011-10-13 20:41:21 följande:
    Jo, vi ska ringa. Ska genast testa din teknik med sufletten. Får fråga; Hur har du sufletten bak.. Apfult ju. Får inte till det. Sen stör jag mig på huvudskydd? som kommer att vara i vägen för Liten i sittande om hon växer det minsta mer. Synd att det inte går att knäppa bort i sittläget då det inte fyller nån funktion mer än att förkorta rygghöjden rejält. Nu har jag gnällt färdigt ;)
    Jag knäppte loss sufletten (den ska ju sitta fastknäppt i ryggdelen), så när jag har i sittläge så hänger hela suffletten bak....tycker itne det ser så dumt ut. Men håller med om huvudskyddet - det tänkte jag på först igår faktiskt! Min tjej är ju rätt lång för sin ålder också så är lite orolig där också! Annars är jag supernöjd dock med vagnen som sådan. Är lite ledsen att jag inte kunde använda liggdelen längre tid   (Min tjej är 4 mån men runt 68 lång och väger snart runt 9 kg)
  • ami

Du får lägga i en fin åkpåse så blir det både ombonat o mysigt för lillan :) Blev ju bättre med sufletten lös. Tur jag inte visste om huvudskyddet innan, då hade jag aldrig köpt den. Ska iofs ha den att sova i på dagis så liggläget är nog det som blir använt mest.

• ami

Jag passar på att fråga dig, (eller om nån annan vet). Selen till sittdelen! I liggande sträcks den ju ut så inget barn får plats däri? Så skiljer sig vår sele från bilderna i handboken. Är det samma på din vagn?

• Piggelin

Jag hajjar ingenting med selen heller. Dock är den inte aktuell för oss så har inte tittat vidare på det. Men det låter ju lite dumt....!

• ami

Ja, verkligen. Får se vad de säger. Jag förstår liksom inte hur andra gjort? Eller är selen omgjord kan man tro eftersom den inte stämde i handboken?
    Använder inte ni selen alls? Och i så fall, vad gör ni av den?

• Piggelin

Hon är så liten så hon ligger mest. Selen sitter ju fast (iaf på min) men jag har en fårskinnspäls på som hon ligger på.
    Du får gärna berätta vad dom säger:)

Svar på tråden Problem med sufflett till sittdel Kronan