Anonym skrev 2011-10-01 10:27:25 följande:
Oj så jobbigt det låter

jag känner dock inte alls igen mig i det du skriver, tack och lov (om jag får skriva så). Jag har tre pyttesmå sår, som halva fingeravtrycket på mitt lillfinger hihi. Och inget mjäll som fäller eller sårskorpor som hänger och dinglar.
Har du torr hårbotten?
Haha.. det är lugnt!
Nope inget torr, bara dom här 3 "fläckarna" med utslag av nåt slag. Dom har inte blivit varken större eller mindre under dom här åren. Dom bara "är" lixom.
Först trodde jag att jag hade torr hårbotten så jag köpte nåt på apoteket som man hällde i håret efter man torkat håret, som skulle återfukta huden, men det hjälpte inte heller.
Nu kör vi Fungoral (schampo) och Betnovat (som salva man gnor in efter hårtvätt) och visst, emellanåt blir det lite bättre, inte att områdena minskar, men det kliar lite mindre intensivt!
Eftersom skiten dök upp ett par veckor efter jag fått värsta psoriasisutbrottet på HELA kroppen utom ansikte o huvud (som förövrigt försvann på nån månad tack o lov o aldrig synts till igen) så vet dom inte säkert va det kan vara.. och den här sjukvården är ju överhopade av sjukare folk än mig så jag orkar inte bråka om nån provtagning.. det är samma medicin till båda grejjerna tydligen.
Har tre fläckar (en ovanför varje öra och en bak i nacken) som är ILLRÖDA och så sitter det små små vita "pepplor" på dom. Ser precis ut som psoriasisen jag hade på kroppen.
Nåja, inget jag dör av eller lider väldigt av heller... bara nojjig över att folk ska tro att jag har mjäll (som om det skulle vara det värsta som kan hända en männska hahaha)