• Dutten6

One piece?

Hej någon som vet vart man kan köpa billiga one piece, ziperall eller vad dom nu heter? min systerdotter fyller år snart och vill ha en sån.. hjälp snabbt tack..

• Svar på tråden One piece?
  • miss nöjd
    Nina88 skrev 2011-09-30 11:37:46 följande:
    Cubus har jätte fina mysiga "onepiece" :)
    i barnstorlekar? 6 åring?
  • Dutten6
    Nina88 skrev 2011-09-30 11:37:46 följande:
    Cubus har jätte fina mysiga "onepiece" :)
    okej najs, tack för svar
  • Dutten6
    miss nöjd skrev 2011-09-30 11:40:04 följande:
    i barnstorlekar? 6 åring?
    haha nej hon blir 15 och vill ha något mysigt att ha på sig under vintern hemma.. dem bor i hus så det blir lätt kallt..
  • Dutten6
    Guacamole skrev 2011-09-30 12:04:18 följande:
    Netto har denna vecka för 275 kronor.
    netto vad är det för nåt? vart finns dem affärerna?
  • Dutten6
    Guacamole skrev 2011-09-30 12:16:15 följande:
    Netto.. Jadu. de finns lite överallt..

Kolla här: www.netto.se/internet/nettos/menu/main.nsf

Finns adresser till alla butiker och alla deras erbjudanden.
    hehe visste jag inte fanns, kanske för att det inte finns någon sådan butik alls i närheten..
  • familylifezzz

Hej,

Är allmänt förvirrad när det kommer till One Piece. Sett att flera olika företag använder det i sitt företagsnamn. Förstår inte om det är varumärkesskyddat eller ej.. någon som har någon helst aning? Om ni inte vet svar på den frågan så skulle jag gärna vilja veta om One Piece är ett generellt  ord för kläder? Exempel: Mössa, halsduk, vantar, stövlar, knappast nån som kan varumärkesskydda de orden.

Jag har anledningar till att fråga detta för jag håller på att hjälpa ett företag samla lite information vad det gäller vet jag inte om det är relevant här.

Tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar,
    Anna 

• Johan70
    familylifezzz skrev 2011-09-30 21:19:06 följande:
    Hej,

Är allmänt förvirrad när det kommer till One Piece. Sett att flera olika företag använder det i sitt företagsnamn. Förstår inte om det är varumärkesskyddat eller ej.. någon som har någon helst aning? Om ni inte vet svar på den frågan så skulle jag gärna vilja veta om One Piece är ett generellt  ord för kläder? Exempel: Mössa, halsduk, vantar, stövlar, knappast nån som kan varumärkesskydda de orden.

Jag har anledningar till att fråga detta för jag håller på att hjälpa ett företag samla lite information vad det gäller vet jag inte om det är relevant här.

Tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar,
    Anna 
    Det finns ett företag som heter OnePiece och det var det företaget som började sälja denna typ av mysoveraller för några år sedan. One-piece är ju inte egentligen namnet på plagget, plagget heter overall eller mer specifikt mysoverall (vilket man kan säga om man vill skilja det från andra overaller, såsom arbetaroveraller, studentoveraller, vinteroveraller och motorcykeloveraller). "One piece" är engelska för "en del" eller "i ett stycke" och en overall är ju ett plagg i ett stycke (men det finns ju andra plagg som också är i ett stycke, t.ex. klänning eller hel baddräkt).

OnePiece är nog i alla fall registrerat som företagsnamn men på hemsidan ser det inte ut som om det är registrerat som varumärke, för då borde namnet ha åtföljts av tecknet ®. Nu åtföljs det av TM i stället, vilket betyder "trademark" (d.v.s. varumärke) men TM betyder faktiskt bara att det används som om det vore ett varumärke utan att det formellt är registrerat. Ett alldeles för allmängiltigt namn kan man inte alltid registrera som varumärke. Det kan dock ändå ha ett visst skydd genom inarbetning.
  • Johan70

Jag skulle f.ö. som ett generellt ord kalla en sådan här overall för mysoverall. One-piece är som sagt ett märke.

Svar på tråden One piece?