• puccipucci

Sprattlig bebis

Min son är snart tre månader och har hela tiden sovit väldigt oroligt på nätterna. Det går bra i början, då kan han sova lugnt i 3-4 timmar, men sen börjar han sprattla som en skalbagge på rygg. Han har mycket gaser och det är nog det som ställer till det för efter ett tag brukar det komma några pruttar. Han sover genom det mesta av det här, men vaknar i regel efter att ha flaxat någon timme. För oss föräldrar är det dock värre, eftersom det i princip är omöjligt att lägga ner honom i sin säng när han somnat sover han hos oss. Är det någon annan son upplevt samma sak? När gick det i så fall över? BVC bedyrar ju att alla matsmältningsproblem ska bli bättre vid tre månader och borta vid fyra, men ännu finns inget som tyder på det. Bör tilläggas att jag provat allt man ska för att lindra besvären (amningste, massage, sempers magdroppar, minifom och kör nu ett test med mjölkallergi).

• Svar på tråden Sprattlig bebis
  • Natulcien

Vår son kunde inte heller sova på rygg. Han sprattlade också som en stackars skalbagge.
    Han välte gärna över på mage (från sidan). Så vi lät honom sova så (fr. 2 mån), och han började sova som en kung - hela nätter!
    Inte att rekommendera - jag vet. Men så gjorde vi, och man kan ha andningslarm.
    Han hade också magproblem. Det släppte något med hjälp av Sempers magdroppar, samt magläget.

Svar på tråden Sprattlig bebis