• edem

Hur mycket sparkar era bebisar? (vecka 26)

Hej,

Jag har känt fosterrörelser i några veckor och de senaste 2 veckorna har de blivit riktigt starka, känns nästan lite läskigt ibland! :) Jag undrar lite hur mycket era bebisar sparkar? Min lill* är helt galet aktiv vissa dagar, sparkar hela tiden känns det som, verkar inte sova nåt, o det kan alltså hålla på en hel dag och kväll! Sen, nån dag senare så är det ganska lugnt. Jag känner bebisen men inte alls lika starkt eller lika ofta, sen nån dag senare är det full fart igen! Antar att det är normalt så länge man känner bebisen över huvud taget, men undrar lite hur era bebisar beter sig därinne? Skulle va kul om ni vill dela med er! :) Jag är idag i vecka 25+5.

• Svar på tråden Hur mycket sparkar era bebisar? (vecka 26)
  • Runawaybride

Hej!

Jag är i slutet av v. 32 och har sedan jag började känna sparkarna, ca v. 19, upplevt samma mönster som du. Dvs att han är väldigt aktiv vissa dagar för att andra dagar sova. Barnmorskan sa att det kunde vara tillväxt- respektive sovperioder och att de ju är individer redan från början vad gäller aktivitet. Min sparkar alla dagar en stund på kvällen när jag ska sova, och under sina aktiva dagar då och då under dagen också.
    Ju längre graviditeten gått desto mer aktiv verkar han ha blivit.

För mig låter det som din bebis mår bra.

• edem

Okej, känns bra att veta att nån mer har det likadant! :)

• AnnE

Min lilla tjej lever rövare i magen kan jag lova, hon rör sig mest hela tiden. Vilket även sagts av bla ul-bm, har gjort flera ul pga olika orsaker. Har känt henne sen ca v.14! Hon blir starkare och starkare, det märks på sparkarna och när hon "svarar" på buffningar. Är i v.26 + 3 idag

• a o

Vad glad jag är att jag hittade den här tråden! Skönt att höra att det är fler som har aktiva små i magen.

Min liten rör på sig och guppar omkring så mycket nu att jag började bli litegranna orolig eftersom det här är mitt första barn. Min liten har lååånga aktiva perioder, jag vet ju inte hur det är när jag sover såklart, men under dagen så växlar det egentligen bara mellan mer eller mindre aktivitet. Några riktiga sov perioder har jag inte upplevt ännu, dom kanske kommer senare? Pappan, min sambo, är en riktig "duracell-kanin" så liten kan ju brås på honom...

Det är oerhört mysigt att känna att liten lever och sprattlar där inne och ibland kittlar han/hon mig så mycket att jag skrattar högt. Det känns samtidigt väldigt obekvämt och lite läskigt när mina inälvor används som boxbollar så jag istället hoppar högt och undrar: Ska det verkligen kännas så där? Är i v. 23 + 4 idag.

• JennieP

V26 m andra barnet och bebis är hel galen mer eller mindre dygnet runt ;) :)

• a o

Var på MVC kontroll igår där min härliga barnmorska berättade att eftersom det är rätt mycket plats för liten i livmodern dom här veckorna så var det fullt normalt att liten "levde rövare", kändes skönt att veta Cool Nu v. 25 + 4

Svar på tråden Hur mycket sparkar era bebisar? (vecka 26)