• Anonym (Måste få veta)

Jag måste få veta hur era missfall sett ut ?

Jag ursäktar den vidriga beskrivningen men jag MÅSTE få veta !!

Förstår presis om ni inte vil berätta det respekterar jag men snälla kasta inte skit !!

Jag vet att det är en otroligt jobbig situtaion men jag har haft ett missfall nyss ett av flera men detta var anorlunda !!
    Först var det bara en lång utdragen mensvärk sen vart den pulserande och gjorde bara ondare och ondare blödde jätte mycket och det kom kumpar !
    Efter en dag så vart det värre , framåt natten kom det ut som en (större) vindruvs stor rödbrunaktig klump den sågfast ut sen efter några dagar slutade det att blöda !

Barnmorskan sa att det var normallt är det normalt för jag tror inte hon var särskilt normal ??
  • Svar på tråden Jag måste få veta hur era missfall sett ut ?
  • Anonym

det är normalt
    det är barnet som kom ut

• Anonym
    Anonym (Måste få veta) skrev 2011-09-30 12:26:14 följande:
    Jag ursäktar den vidriga beskrivningen men jag MÅSTE få veta !!

Förstår presis om ni inte vil berätta det respekterar jag men snälla kasta inte skit !!

Jag vet att det är en otroligt jobbig situtaion men jag har haft ett missfall nyss ett av flera men detta var anorlunda !!
    Först var det bara en lång utdragen mensvärk sen vart den pulserande och gjorde bara ondare och ondare blödde jätte mycket och det kom kumpar !
    Efter en dag så vart det värre , framåt natten kom det ut som en (större) vindruvs stor rödbrunaktig klump den sågfast ut sen efter några dagar slutade det att blöda !

Barnmorskan sa att det var normallt är det normalt för jag tror inte hon var särskilt normal ??
    Jag fick missfall
    1- mens som vanligt
    2 - vecka 5 kom mens som vanligt
    3 - blödde som en menstradion från vanliga mens till vecka 7 då mensen gav missfall. Var hos Läkare och gav blodprov 2 gånger i veckan fram till det visade negativt. Men jag såg en ganska stor klump med blod. Så jag såg ju när det kom ut
  • Anonym (Måste få veta)

Aha okej !

• Lillafrökenfräken

Missfall 1: Ont, blod, klumpar, blod, klumpar... Åkte till gynakuten och de trodde knappt på att jag varit gravid för jag rensat så bra på egen hand.

Missfall 2: Egentligen ett MA. Upptäckte på UL tidigare på dagen att liten dött. Något klickade till i kroppen och jag visste att inom 24 timmar skulle jag ha börjat "städa". Tokont! Lätt värkliknande, blod, klumpar. Var så i ett par timmar och sen minskade blödningen. Ingen smärta till dagen efter då det började om med mycket blod, tokont och klumpar. Så där höll det på från tisdag till lördag. Varje gång kom de onda timmarna senare och senare. Sista gången var mitt i natten.

Så ja, klumpar i varierande storlek är normalt. Jag har känt hur klumparna har kommit genom slidkanalen.

Båda tillfällena var jag ungefär lika långt gången, gång 1 v12, gång 2 v13.

• Anonym (Måste få veta)
    Lillafrökenfräken skrev 2011-09-30 12:34:40 följande:
    Missfall 1: Ont, blod, klumpar, blod, klumpar... Åkte till gynakuten och de trodde knappt på att jag varit gravid för jag rensat så bra på egen hand.

Missfall 2: Egentligen ett MA. Upptäckte på UL tidigare på dagen att liten dött. Något klickade till i kroppen och jag visste att inom 24 timmar skulle jag ha börjat "städa". Tokont! Lätt värkliknande, blod, klumpar. Var så i ett par timmar och sen minskade blödningen. Ingen smärta till dagen efter då det började om med mycket blod, tokont och klumpar. Så där höll det på från tisdag till lördag. Varje gång kom de onda timmarna senare och senare. Sista gången var mitt i natten.

Så ja, klumpar i varierande storlek är normalt. Jag har känt hur klumparna har kommit genom slidkanalen.

Båda tillfällena var jag ungefär lika långt gången, gång 1 v12, gång 2 v13.
    Ungefär så kändes det bara det att när jag torka mig efter toa besök (kissat) kom den klumpen på papret då var det inte mer än den å färskt blod!! förlåt beskrivningen igen !!!!
  • Lillafrökenfräken
    Anonym (Måste få veta) skrev 2011-09-30 12:39:25 följande:
    Ungefär så kändes det bara det att när jag torka mig efter toa besök (kissat) kom den klumpen på papret då var det inte mer än den å färskt blod!! förlåt beskrivningen igen !!!!
    Är du precis i början av blödandet? För mig kom det bara mindre (typ 2cm) klumpar först för att sen sätta igång ordentligt efter ett tag (första gången). Andra gången så var det som att jag samlade på mig en massa skit som jag sen försökte få ur på en gång  1gång/dag.
  • Anonym (Måste få veta)

Jag har redanhaft missfallet för nån vecka sen och haft missfall för men inte som denna gång ! Antingen så hadde jag gått längre denna gång lr så kom allt på en gång ? Jag har inte orkat ta reda på om det är normalt förens nu vart en ganska jobbig tid !

Därför undrar jag hur andras vart och sett ut ??

• Anonym (Flera m.f)

M.f 1och 2 misstänkte jag bara p.g.a extremt annorlunda mens. Började som vanligt,men dag 4 när jag i regel blöder bara bruna flytningar fick jag hastigt jätteont,gick på toa,störtblödde och ut kom två klumpar. Typ 1,5 cm i omkrets,fasta och tydliga i konturen. Absolut inte vanliga slemhinneklumpar!
    Missfall 3 var MA med tillbakabildat foster,men då hade jag rejäla värkar flera timmar,störtblödde jättelänge och det som kom ut var tjocka massor!
    M.f 4 var bara misstänkt graviditet-blödde som vanlig mens.
    M.f 5 i v.7 var som vanlig mens i början,sen fick jag jätteont och riktigt kände hur en klump rann neråt slidan och landade i bindan. Den var inte så tydlig länge utan söndertryckt,men jag begravde den här hemma.
    M.f 6 var nog MA för jag hade gått flera dar över tiden,men blödde som vanligt.

• Anonym

Missfall 1  fick helt plötsligt nått som liknade krystvärkar och sprang till toa och ut kom en "säck" eller va man ska kallade det för,sen massa blod åkte till gynakuten allt hade kommit ut

Missfall 2 (som jag tror de e missfall) för 2 v sen  började bara blöda  utan speciella smärtor sen slutade det efter 5 dagar,sen e de bruna flytningar testet visar dock positivt än men förbderader mig för att det va missfall

• Anonym

Jag fick missfall i v6. Jag fick extremt ont, som kramp, men blödde inte så himla mycket den dagen. Mest små svarta klumpar och svart slem. Dagen efter hade jag som stark mensvärk och blödde rikligt rött blod. Samma sak dag 3. Sen efter det så har jag haft lite mensvärk och blöder lite light. Det startade för exakt en vecka sen och jag blöder lite fortfarande. Har fortfarande plus på stickan. Men jag har inte haft nån stor fast klump. Vet inte om allt inte är ute eller så stannade allt av väldigt tidigt. Ska beställa gyntid nästa vecka så jag får reda på hur det ser ut där inne.

Svar på tråden Jag måste få veta hur era missfall sett ut ?