• murderdoll13

Hur räknar ni får?

När jag var liten och skulle sova hos mormor sa hon alltid att jag skulle räkna får för att somna. Men jag fattar inte riktigt vad som menas med det än idag.

Hur gör ni när ni räknar får? Ser ni en massa får på en äng eller går dom förbi en i taget, eller hur ska man räkna dom? Cool

• Svar på tråden Hur räknar ni får?
  • Ruby01

Jag tänker att de kommer springande och hoppar över ett stängsel. Men bättre än att räkna får tycker jag är att bara räkna vanliga siffror. Om man först ser en etta framför sig, sedan en tvåa, osv, och om man börjar tänka på annat får man börja om. Tanken är att komma till 1000. Jag somnar alltid runt 40.

• HZCEk

Jag gör som Ruby när jag tänker på får. De hoppar över ett stängsel :-P

Annars så kör jag sedan jag var liten ett mantra "sov, sov, sov, sov". Sedan blev jag rädd att jag skulle vara för bra på detta att jag inte skulle vakna igen. Så då började jag säga "och vakna upp imorgon bitti" efter 5-10 st "sov". Sedan kom jag fram till att det var för jobbigt att ha koll på så jag sa att jag skulle vakna morgonen efter ungefär tio gånger först, sedan "sov, sov, sov, sov" till jag somnade. Då kvittades de :-P

• Coruscant

Jag tänker på ord som: och, men, som, av, i, på... Och upprepar dem i huvudet som ett mantra för att inte börja tänka på annat - räkna får för mig är att föra nåt menlöst tills man blir trött igen så man i te stressar sug själv med jobbiga tankar.

Svar på tråden Hur räknar ni får?