• Anonym (svårvaknad...)

Att lyckas vakna när man äter Seroquel....

Jag äter Seroquel sedan drygt 2 månader tillbaka. Trappat upp långsamt pga att jag har extremt svårt att vakna på morgonen vilket jag ju måste eftersom jag har barn och maken är inte alltid hemma pga jobb. Nu äter jag 150 mg vilket jag för övrigt mår bra av! Äntligen!!!

Jag är såå tacksam över att kunna sova överhuvudtaget eftersom jag haft extrema problem med det läänge... Men jag kan knappt vakna på morgonen! Blir detta bättre på sikt...? Har ju ändå ätit dem i snart 3 månader även om jag höjt sakta, stått på 150 i ca 3 veckor nu.
    Varit sjukskriven men ska snart tillbaka till jobbet hoppas jag och jag börjar 6.45 på morgonen.... Fasar över att inte lyckas ta mig upp!!!

Erfarenheter??

• Svar på tråden Att lyckas vakna när man äter Seroquel....
  • Lilith Dark

Jag fick minska dosen jag tog på kvällen just för att jag hade svårt att vakna på morgonen.

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • Anonym (hej)

jag hade också jättesvårt att ta mig upp på morgonen, kom iväg till jobbet väldigt sent. jag tog mig upp i tid på morgonen om jag tog seroquel tidigare på kvällen och gick och la mig så att jag kunde sova väldigt många timmar men det kändes ju inte så kul. jag tyckte inte att det blev bättre med tiden men jag åt bara seroquel i några månader och höjde långsamt upp till 100 mg.

• Anonym (svårvaknad...)

Tack för era svar! Får väl se hur det förlöper... Mår ju förövrigt bra på denna dosen men kan jag inte vakna så måste jag nog sänka dosen antar jag...

• Anonym

Den person jag känner som äter seroquel tar en större dos på morgonen och en mindre på kvällen (i kombination med circadin), just för att inte vara så trött på morgonen.

• Anonym (svårvaknad...)
    Anonym skrev 2011-09-30 20:41:26 följande:
    Den person jag känner som äter seroquel tar en större dos på morgonen och en mindre på kvällen (i kombination med circadin), just för att inte vara så trött på morgonen.
    Kan ju vara ett alternativ... Nu äter jag Seroquel depo, så jag tar bara en gång / dygn, alltså på kvällen.... 

Men blir h*n inte trött på dagen då om h*n tar den större dosen på morgonen...? Behöver så mycket vetskap som möjligt för jag vill att detta ska fungera
  • Anonym
    Anonym (svårvaknad...) skrev 2011-10-01 09:04:55 följande:
    Kan ju vara ett alternativ... Nu äter jag Seroquel depo, så jag tar bara en gång / dygn, alltså på kvällen.... 

Men blir h*n inte trött på dagen då om h*n tar den större dosen på morgonen...? Behöver så mycket vetskap som möjligt för jag vill att detta ska fungera
    Visst blir h*n trött på dagen, men inte så det stör. Sen har h*n provat depo också, tog dem på kvällen, men då klarade h*n inte alls av att kliva upp på morgonen! Enligt läkaren kan det lätt bli så, så man måste prova sig fram. Läkaren pratade om en inställningsperiod på 2-3 veckor varje gång dosen (eller tablettformen) ändras också.
  • Lilith Dark
    Anonym (svårvaknad...) skrev 2011-10-01 09:04:55 följande:

Jag äter också depo, men har delat upp det på två ggr/dygn.
  • As mamma

Vanlig seroquel var mycket bättre för mig än seroquel depot, blev mindre trött av den. Det blev också lite bättre med tiden..

• Anonym (ny)

Hoppar in i tråden och hoppas på att liva upp den, trots att den är lite gammal..

Jag undrar hur det går för ts och er andra som äter seroquel?

Började själv äta 150 mg (startdos) för 2 dagar sen och är extremt seg. Jag har ätit theralen för några månader sen och tycker det är samma "seghet" dagen efter som nu med seroquel. Dessutom tycker jag att jag är trög, liksom hänger inte med, overklighetskänslor. Orkar inte göra så mycket, tex gå och handla känns helt uteslutet. Kan inte hålla kvar nåt i minnet alls.

• Lilith Dark

Jag äter 50 mg på morgonen, 50 mg på dagen och 100 mg på kvällen. Det tog lång till för att komma fram till rätt fördelning. Dosen var rätt, men att hitta när jag skulle äta dem var lite svårare.

Svar på tråden Att lyckas vakna när man äter Seroquel....