• felisa

Andningslarm-babysense eller respisense?

Vi har tänkt att inhandla andningslarm, men har lite svårt att bestämma mig för om babysense 2 eller respisense ditto är det bästa.. Någon som har erfarenheter?

Fördelen som jag ser det med respisense är att det kan användas var som helst, ex om lillen sover hemma hos mormor och morfar, i vagnen osv.  Vi kommer även att ha en ganska tjock madrass samt en kudde i spjälsängen, vet inte om detta skulle minska effekten av babysense?

Fördelen med babysense skulle väl vara att man slipper fästa den i blöjan..

Tar gärna emot lite tips och råd! 

• Svar på tråden Andningslarm-babysense eller respisense?
  • vargaa

Jag hade ju helst inte valt nåt som man måste fästa på bebisen. Det låter inte bekvämt.. Ett tips är att samsova med bebisen första tiden, då är man andningslarm själv - om man nu inte sover väldigt tungt eller lider av sömnapné eller så. Jag kände mig inte trygg med att låta dottern sova själv förrän vid 15 månader ungefär. Hon sover fortfarande hos oss, men i egen säng intill vår.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • felisa

Hmm, jag skulle nog inte känna mig bekväm med att bebisen skulle sova i sängen med oss. Mannen rör sig väldigt mycket när han sover, så jag skulle vara livrädd för att han skulle rulla över barnet. Spjälsängen ska dock stå i vårt sovrum iaf det första året. 

• Cajsaliten

Har haft Respisense och den fungerade bra trots att den fellarmade ett par gånger pga att blöjan satt för löst. Den är liten och då bebisen inte rullar runt till mage de första månaderna så tror jag inte att den känns alls när den är fastsatt på blöjkanten. 

• Litet My

Vi har  Respisense, fungerar bra förutom att det felarmade i början, känns som vi lärt oss att fästa det bättre nu alt att tösen blivit lite större. Tror som ovanstående inte att bebisen märker av den då den är så liten.

Funderar däremot på hur det blir när hon växt till sig lite och blir mer rörlig.

• MoM11

Är det någon som vet om man kan ha kudde när man har babysense? Frågade i en butik om Angelcare och då sa de att man inte kunde ha kudde och inte heller plastad frotté i sängen.

• felisa

Jag vet inte gällande detta med kudde osv. Nu har jag iaf bestämt mig för snuza halo, verkar vara bra och funkar ju på alla ställen

Svar på tråden Andningslarm-babysense eller respisense?