• Lufsan

Vad tjänar ni förskollärare?

Ja, vad får ni ut i lön efter skatt? 

En dag i sänder.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 23:02
    Vi säger innan skatt, verkar vara lättare så.
  • Svar på tråden Vad tjänar ni förskollärare?
  • Kotthare

Jag tjänar 23900 före skatt men då har jag större ansvar än mina kollegor.

Efter skatt vet jag inte, jobbar över ibland, sjuk etc så det varierar ju.

• Anonym

Vet inte riktigt vad jag får ut efter skatt...
    Men månadslönen ligger på 21 700 före skatt....

• Lufsan

Okej, innan skatt kanske är det bästa att be efter då. Men det känns ändå som ganska bra löner. Känner ni att ni får vad ni är värda?

En dag i sänder.
  • En helt vanlig mamma

25 500 brutto... Har fsk klass, men lönen hade varit densamma oavsett om jag jobbat i fsk eller i ex. Åk. 3... Halvnöjd med lönen..

• Anonym (Troddeallavisste)

När man pratar löner är det alltid före skatt man anger.

• Lufsan
    En helt vanlig mamma skrev 2011-09-30 23:04:37 följande:
    25 500 brutto... Har fsk klass, men lönen hade varit densamma oavsett om jag jobbat i fsk eller i ex. Åk. 3... Halvnöjd med lönen..
    Vad känner du att ditt arbete är värt? 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Anonym (Troddeallavisste) skrev 2011-09-30 23:05:30 följande:
    När man pratar löner är det alltid före skatt man anger.
     Uppenbarligen så visste inte jag, har jobbar tre månader av mitt liv så pratar inte så mycket "lön" med folk. 
    En dag i sänder.
  • En helt vanlig mamma

Svårt att värdera så där rakt av då jag tycker att de olika tjänsterna jag haft har varit olika krävande. Nu ser jag framemot en rejäl löneökning o det känns bra. Framför en högre lön hade jag velat haft en timligare planeringstid

• En helt vanlig mamma

Rimligare ska det stå

• Lufsan
    En helt vanlig mamma skrev 2011-09-30 23:08:19 följande:
    Svårt att värdera så där rakt av då jag tycker att de olika tjänsterna jag haft har varit olika krävande. Nu ser jag framemot en rejäl löneökning o det känns bra. Framför en högre lön hade jag velat haft en timligare planeringstid
    Okej, men vad skönt med en löneökning. 

Anledningen till att jag frågar är för att jag går utbildningen till fsk-lärare nu och har kollat runt lite efter extra jobb. De flesta vill att man skriver med lönekrav, nu heter det inte det men ni fattar, och jag insåg att jag inte har någon aning vad en färdig fsk-lärare tjänar och då har jag svårt att värdera vad mitt arbete skulle vara värt. Sen vill jag självklart se vad man kan vänta sig när man är klar =P 
    En dag i sänder.
Svar på tråden Vad tjänar ni förskollärare?