• Bålsta Mia

Bahia Feliz på Kanarieöarna, boende på Las Pitas?

Någon som varit i Bahia Feliz och kanske tom. bott på Las Pitas?
    Hur var det? Fanns det bra restauranger där? Var det lätt att ta bussen till nått centrum(shopping)?

Vi ska åka i mars med vår 8 månaders son, kan detta vara ett bra ställe med en bebis?

• Svar på tråden Bahia Feliz på Kanarieöarna, boende på Las Pitas?
  • Piggelin78

Hej,

Var där för några år sedan. Bodde på Tres Vidas.
    Var där med en kompis och hennes 8 månaders dotter. Vi trivdes jätte bra då vi var ute efter att inte göra någonting. Vi åkte buss till Playa del Inglés och till Las Palmas utan problem dock lite bökigt med vagnen, men är man två så går det bra. Fanns även ett litet större shopping centrum inte så långt bort med buss. Poolen på området var jätte fin men stranden var inte så där jätte bra för bebisar när vi var där.
    Kommer inte riktigt ihåg hur resturangerna var men det fanns några att välja på iallafall.
    Tyckte det var bra ställe att åka till när man hade en 8 månaders med sig, kändes tryggt och bra. Men vill man handla m,m så blir man tvungen att åka en liten bit.

• nattinattio

busshållplatsen finns just bakom hotell orqidea
    stor schopping sentrum där lokalbefolkningen oxå handlar ligger nära flygplatsen - doctoral.

• Bålsta Mia

Tack! ska bli spännande att resa dit! Vi är också ute efter att ta det lugnt..samt fira min mans 30 årsdag!

Är det lätt att ta sig runt med bussarna? Kan man ta dom till doctoral också?

• nattinattio

ja bussarna är billiga å lätt att åka med (precis som i sverige efter hållplatser, å nummer på bussarna) överallt på ön åtminstone las palmas tom puerto rico (dvs den sidan av ön som allt finns på) å barn under 4 år åker gratis,
    däremot är det lite bökigt med barnvagnen då den måste läggas i bagageutrymmet å bussarna är ofta fullproppade så man får trängas för att få plats å då dessutom hinna med barnvagnen...

• llj

Jag har jobbat i Bahia Feliz... på Broken Dreams... Var ganska många år sen nu, var där vintern 98-99. Antar att det har byggts ut en del sedan jag var där men då fanns det en hel del restauranger på området. Var inte heller några som helst problem att ta sig till vare sig Playa eller Las Palmas. Vill man inte krångla med buss finns ju alltid taxi som då inte var så dyrt i våra mått mätt.

Att ta med sig barn till just Bahia är helt ok så länge man inte väntar sig sandstrand och barnvänliga dopp i havet, poolen är att föredra då det ofta blåser och går ganska höga vågor. Surfarna gillade Bahia av den anledningen

Tja, var ju länge sedan jag var där och mycket har säkert ändrats men jag hoppas ni får en riktigt skön semester!

• Bålsta Mia

Ilj:
    Vi kommer mest att vara runt poolen som är uppvärmd..havet är nog för kallt Så det verkar ju bra!

Skönt att det är lätt att ta sig fram med buss!

Svar på tråden Bahia Feliz på Kanarieöarna, boende på Las Pitas?