• Erizajo

Kissfia på nätterna - hjälp!

Min dotter är nyss fyllda fyra år och vi har problem med att hon inte kan sluta med blöjorna på natten.

Hon slutade med blöja på dagen när hon var 2 ½ år.

Vi lockar med att hon ska få en rejäl belöning när hon slutar, vi har provat utan blöja, sätter henne på toaletten innan hon lägger sig, sen väckte vi henne innan vi lade oss, men hon kissade så mycket i sömnen att vi fick byta rent tre-fyra ggr/natt och det orkar vi inte.

Många nätter kissar hon så mycket att hon kissar igenom blöjan, ibland fast vi bytt en gång under natten.

Detta är så frustrerande, det skulle vara så skönt om hon kunde bli blöjfri på riktigt, nån som har haft samma problem? Eller som har några tips?       

• Svar på tråden Kissfia på nätterna - hjälp!
  • aaaaaaaaaa

Vad är kissfia för något?

• Erizajo

nej hon får fortfarande 200 ml välling innan hon lägger sig, skulle väl ha tagit tag i det, men då blir man inte poppis eftersom lillebror får...

Kissfia...?? Hon är en kissfia 

• lindalake

Då är det inte konstigt att hon kissar så mycket iaf. Annars är det väl inte så ovanligt att en 4-åring har blöja på natten också. En 4-åring kan man ju resonera med så kom överrens om nån muta om hon slutar med vällingen.

Om det löser nattkisseriet kan jag inte svara på, men ni kan ju slippa läckande blöjor åtminstone.

• anyXX

Men det är väl inte ovanligt att en 4-åring har nattblöja? Det beror ju på hormoner och inte något de kan styra. Jag skulle slutat med mutorna och låtit henne ha blöja tills hon var redo att sluta. Prova en större storlek om den läcker? Min 1,5-åring byter vi på en gång om natten, annars läcker blöjan.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Strawberry3

Kan också säga att min äldsta dotter, som strax fyller fyra och också varit blöjfri sedan 2,5 års åldern, fortfarande kissar i sängen, inte varje natt, men det flesta nätterna. För oss funkade det att gå upp en blöjstorlek och byta märke, pampers babydry funkar bra för oss. Oftast blir det bara ett lakansbyte i sängen per natt dock, så för oss är det hanterbart

• annamariahelena72

Har en femårig kille som inte e torr nattetid. Bara att stå ut! Kan hålla på till tio års åldern om man har otur.

Svar på tråden Kissfia på nätterna - hjälp!