• Ulf09

[Tråd åt flickvän] Bleka armhålor och dylikt?

Ja, nu är det så här att min flickvän har ganska mörkt pigment under armhålan / innelåren runt om underlivet..

Hon har jävligt stort komplex för detta och skulle man kolla på det så kan hon nästan börja gråta för hon skäms så mycket, detta gör sommaren otroligt jobbig för henne.

Så jag undrar om det finns något som kan hjälpa henne? Någon kräm som kanske gör det ljusare eller dylikt.. hoppas någon förstår vad hon letar efter!

• Svar på tråden [Tråd åt flickvän] Bleka armhålor och dylikt?
  • kaffe

Akta dej, kommer du med något förslag på hur hon ska göra för att bleka pigmenten är risken att hon blir ännu ledsnare. I och med att du kommer med förslag hur hon ska göra, bekräftar du att hon behöver göra något åt det.

• Rhoda Horswunce

Haller med ovanstaende, det ar stor risk att hon kommer ta valdigt illa upp om du tar upp detta. Men for att svara pa din fraga sa brukar man kunna fa bra hjalp pa hudsalonger. Man kan bleka huden med bade laser och diverse kemiska behandlingar. 

• Ulf09
    kaffe skrev 2011-10-01 10:58:43 följande:

Akta dej, kommer du med något förslag på hur hon ska göra för att bleka pigmenten är risken att hon blir ännu ledsnare. I och med att du kommer med förslag hur hon ska göra, bekräftar du att hon behöver göra något åt det.

Hennes ide och hon ville att jag skulle göra tråden. Hon har velat göra det enda sen vi träffades, bara jag som gör researchen för hon tycker det är jobbigt att tänka på sina armhålor.

Man kan säga; Hon bad mig leta upp vad man kan göra så hon slipper.
  • Insatt

Det finns krämer i usa, men de luktar illa och bleker även textilier. Annars har jag hört att man ska kunna göra det på salong. Jag har samma "problem" men det stör mig inte så mycket för tillfället, har dock kollat upp det när det störde mig.

• LiveHappy

Finns ju krämer har jag sätt som ska bleka, om dom fungerar eller ej är ju en annan fråga (testa att googla på blekningskräm eller liknande). Bättre hon går till en salong, där finns det ju laser och annat som sägs fungera, då gör hon ju det med en som kan det också, vilket självklart minskar risken för att förstöra huden. 

Svar på tråden [Tråd åt flickvän] Bleka armhålor och dylikt?