• Nikki GBG

tempen går inte ner trots mens?? varför??

hade bim i måndags, mensen kom på tisdagen men tempen gick inte ner som den brukar, har alltid 37 mellan ägglossning och mens och strax före går den ner till 36,3-36,5 men trots jag fick mens i tisdags ligger tempen fortfarande på 37!!? mensen var även konstig, blödde 2 dagar mindre, bara 3 dagar och tunt genomskinligt blod men har inga gravsymptom och gravtestet är blankt så jag kan väl inte va gravid???? borde ha visat sig nu i v 4+5 isåfall väl?

• Svar på tråden tempen går inte ner trots mens?? varför??
  • september0809

början på infektion i kroppen kanske!

• 3 barns mamma84

Oh låter som nid !!
    Vänta och testa dig sen igen. 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Nikki GBG
    september0809 skrev 2011-10-01 11:45:54 följande:
    början på infektion i kroppen kanske!
    nej det tror jag inte, tempen har varit 37 sedan ägglossning för snart 3 v sedan..
  • 3 barns mamma84

jag har blödningar i 7 dagar som vattenfall men blödde bara i 4 dagar och illamåände och fick ett + var i v 6
    men det var för 3 år sen  

• Nikki GBG

fast när plussade du med ditt 2a barn? jag har inga gravsymptom som jag haft tidigare gånger jag plussat mer än svag molvärk och fick ont i livmoder/äggstockar vid sex vilket jag aldrig fått tidigare...

• 3 barns mamma84
    Nikki GBG skrev 2011-10-01 11:54:16 följande:
    fast när plussade du med ditt 2a barn? jag har inga gravsymptom som jag haft tidigare gånger jag plussat mer än svag molvärk och fick ont i livmoder/äggstockar vid sex vilket jag aldrig fått tidigare...
    1:a v 7 men då hade jag passerat tiden då jag trodde mensen skulle komma men sen gjordes 2 st tester jag jag var gravid
    Hade ömma bröst.

2:a fick en nidblödning efter BIM och blödde i 4 dagar inget innan men blad blödningen hade jag illamåände oxå.
    Gjorde ett test på kvällen 20.00 tiden och fick reda på att jag var i v 6 sen kom alltså sent blödningarna.

3:a jag fick inga blödningar utan illamåände och hunger och testade mig och var i v 6 men fick en blödning v 8+5 och då förlorade jag lillen men den var redan död v 4:a

4:a blev gravid snabbt efter och hade en vanlig mens 12 jan och blödde normala 7 dagar.
    hela Feb var mensen borta.
    10 mars kom mensen tillbaks 7 dagar men 4 dagar efter mensen slutade hade jag ägglossning 6 dagar stegring med blödiga flytningar.
    Fick ett svagt + på bim-6 fick ett neg bim-5 fick ett konstig +- på bim-3 bim+3 + bim+6 +
    var i v 6-7             
  • Nikki GBG
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-01 12:00:11 följande:
    1:a v 7 men då hade jag passerat tiden då jag trodde mensen skulle komma men sen gjordes 2 st tester jag jag var gravid
    Hade ömma bröst.

2:a fick en nidblödning efter BIM och blödde i 4 dagar inget innan men blad blödningen hade jag illamåände oxå.
    Gjorde ett test på kvällen 20.00 tiden och fick reda på att jag var i v 6 sen kom alltså sent blödningarna.

3:a jag fick inga blödningar utan illamåände och hunger och testade mig och var i v 6 men fick en blödning v 8+5 och då förlorade jag lillen men den var redan död v 4:a

4:a blev gravid snabbt efter och hade en vanlig mens 12 jan och blödde normala 7 dagar.
    hela Feb var mensen borta.
    10 mars kom mensen tillbaks 7 dagar men 4 dagar efter mensen slutade hade jag ägglossning 6 dagar stegring med blödiga flytningar.
    Fick ett svagt + på bim-6 fick ett neg bim-5 fick ett konstig +- på bim-3 bim+3 + bim+6 +
    var i v 6-7             
    oj det var ju riktiga solskenshistorier Glad jag hade massor med symptom de andra gångerna vid bim så de verkar ju konstigt om jag skulle va gravid nu.. men får väl vänta och se vad som händer. det kanske kan bli så ibland att tempen inte går ner fastän man inte är gravid.. fast den har alltid gått ner strax före bim på mig så det är ju oxå konstigt om den helt plötsligt inte gör det.. kan ju inte göra mkt annat än att vänta och se..
  • 3 barns mamma84
    Nikki GBG skrev 2011-10-01 12:28:42 följande:
    oj det var ju riktiga solskenshistorier Glad jag hade massor med symptom de andra gångerna vid bim så de verkar ju konstigt om jag skulle va gravid nu.. men får väl vänta och se vad som händer. det kanske kan bli så ibland att tempen inte går ner fastän man inte är gravid.. fast den har alltid gått ner strax före bim på mig så det är ju oxå konstigt om den helt plötsligt inte gör det.. kan ju inte göra mkt annat än att vänta och se..

gravid temp för mig är 37,8 vid mens 35,6 36,4 vid ÄL 37,8-9
  • Nikki GBG
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-01 12:44:28 följande:
    gravid temp för mig är 37,8 vid mens 35,6 36,4 vid ÄL 37,8-9
    min temp var samma när jag var gravid som den var efter ägglossning alltså 37 så man kanske inte ska lita blint på tempen, det kanske kan skilja från månad till månad..
  • Nikki GBG

någon mer som har något svar på varför min temp inte gått ner ett smack efter mens??

• Nikki GBG
    Nikki GBG skrev 2011-10-01 14:16:59 följande:
    någon mer som har något svar på varför min temp inte gått ner ett smack efter mens??
    tillägger att jag hade bara rött vattnigt blod ett dygn sen var det vattnigt brunt ibland rosa och mycket lite i 3 dagar plus att jag fortfarande har svag molvärk i mage och ryggslut fastän "mensen" är över.. aldrig haft det mellan mens och ägglossning förut..? vet inte hur jag ska tolka detta så länge gravtesten inte visar ngt.. är på bim +5 idag..
  • Sommarljud

Förlåt att jag kapar din tråd lite TS, men har en fråga som nästan handlar om samma sak
    Hade mens 20-26 förra månaden, som vanligt, och har en normal cykel. Det brukar vara jämnt och fint och inga avbrott eller dyl. Tills nu! Fick mens för två dagar sedan och det kommer mycket mer än vad jag "normalt" får under mens. Brukar  sällan blöda mycket under natten, men nu rinner det på lika mycket då som på dagen. (Inga klumpar, hinnor eller dyl. Möjligtvis lite trådigt, men väldigt rött.)
    Någon som varit med om något liknande?
    Brukar inte ringa BM i "onödan" då jag tror på filosofin att allt löser sig med lite tid.. Har dock börjat undra lite!
    Tacksam för svar!

• Sommarljud

Inga händelser alls i denna tråden?

• kraffs

Det är en gammal tråd, men jag måste fråga eftersom jag är med om samma sak. Hade BIM i onsdags och fick mens (lite, men det har jag alltid) men tempen har inte gått ner. Inga gravsymtom, har inte testat.
    Hur blev det sen Nikki?

• 3 barns mamma84

Puffar upp tråden Solig

Svar på tråden tempen går inte ner trots mens?? varför??