• Indianica

Hur lång tid tar det att överföra pengar från PayPal till sitt bankkonto?

Jag fick pengar överförda till Paypal ifrån et företag här i Sverige, PayPalsom jag är helt grön på, aldrig testat förut, men jag startade igång ett PayPalkono enligt anvisningar. Detta hände igår och det står att processen typ pågår och bör vara klar närmaste bankdag.

Vad jag inte fattar är hur lånt tid det tar. Pengarna finns fortafrande inte på mitt konto coh jag skulle behöva dem Nu när jag läser på om Pay Pal står det att det kan ta 5-7 dagar(!!) att överföra pengar mellan Paypal och konton, men jag fattar inte om det också gäller pengar inom Sverige eller omd et gäller utlandstransaktioner?

Någon som vet?

Dessutom, bankerna är ju öppna på helgen, men räknas ändå inte helgdagar som bankdagar eller gör de det?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att överföra pengar från PayPal till sitt bankkonto?
  • Lacey

Är kontot verifierat? Tror du behöver göra det först och sen lär det ta runt en vecka iaf.

• Lacey

Var ett svensk företag såg jag nu, då går det snabbare. Bankdag är vardag måndag-fredag. Så har du tur har du pengar på måndag.

• Lacey

Hateringen via paypal tar dock längre tid än om företaget satt in pengarna på kontot.

• frostfödd

Det brukar ta 2-3 arbetsdagar.

Svar på tråden Hur lång tid tar det att överföra pengar från PayPal till sitt bankkonto?